Gå til innhold

Byråkratiet vokser og vokser. 3år=22%flere på statministerens kontor.


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Byrakratiet-vokser-tre-ganger-fortere-enn-resten-av-staten-6995735.html

 

Hva skal man egentlig mene om slikt? Jeg kjenner jeg blir meget irritert inni meg, nei, tideligere har jeg sympatisert med de "svake" i sammfunnet, men nå er nok nok.

 

Jeg kommer til å stemme KRF og håper flere tar følge med meg. Viktig å få en liten motvekt til H/FRP som mest sannsynlig "tilbyr den beste løsningen for Norge"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og idag skal de leke stolleken, også kjent som fotballtrener-kabalen. Litt intern bytting av departementer, så viser man handlekraft uten at noen går. (Lenger enn de få meterne fra et departement til et annet.)

 

Jeg er ikke ideologisk eller moralsk istand til å stemme kristendemokratisk, så du får unnskylde at jeg velger meg Venstre istedet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Skal du unngå byråkrati, så må du nok flytte. Mest sannsynlig, så er stemmen din fullstendig bortkastet. Det er svært små forskjeller i hva høyre og venstresiden ønsker. Statsapparatet har sitt eget liv, og vi er på vei mot en topartistat. Hverken grunnloven eller valgsystemet kan forhindre at staten eser ut, og at lobbyvirksomhet er veien å gå for å få staten til å stjele fra andre for å gi enkeltgrupper fordeler. Det er den nye krigsfronten, den nye måten å føre borgerkrig på - via staten. Dette har ingenting med moral å gjøre, det er bare en kamp som har vært sett siden middelalderen. Laug mot laug, støvskatter osv.

 

Siden det er totalt urealistisk å gjøre noe med dette, så kaster jeg like godt stemmen min bort på dlf hvis jeg i det hele tatt gidder å gjøre noe.

Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...en-6995735.html

 

Hva skal man egentlig mene om slikt? Jeg kjenner jeg blir meget irritert inni meg, nei, tideligere har jeg sympatisert med de "svake" i sammfunnet, men nå er nok nok.

 

Jeg kommer til å stemme KRF og håper flere tar følge med meg. Viktig å få en liten motvekt til H/FRP som mest sannsynlig "tilbyr den beste løsningen for Norge"

Tja, det er vel ikke å forvente noe annet enn at hele folket skal i arbeid, som byråkrater i Staten. Da får man jo løst problemet med arbeidsløsheten. ;)

 

Ellers kan man jo se det positive ved at med denne utviklingen vil man tilslutt komme i en situasjon hvor folk vil begynne å innse at Staten kun er en illusjon om at ALLE kan leve på bekostning av ANDRE (noe de i SørEuropa begynner å forstå nå).

 

Usikkert om de vil innse at systemet går ut på at noen andre kan leve på bekostning av dem selv. Det er den avgjørende faktor for å redusere utnyttingen av befolkningen som har en ærlig og redelig jobb.

Lenke til kommentar

Er en god helsestatsråd automatisk en god you name it-statsråd? Da må det vel også være slik at en dårlig statsråd et sted, automatisk blir en dårlig statsråd i alle andre sammenhenger?

 

De bytter jo statsråder oftere enn jeg bytter sko nå for tiden. Jeg antar de bruker en del måneder på å sette seg inn "i sin nye jobb". Da virker det nesten litt merkelig å gjøre store omrokkeringer nå, mot slutten av perioden sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...