Gå til innhold

ATI Mobility Radeon

Bjørn Seth

Anbefalte innlegg

har et ati kort på min bærbare hp xe4400. På det sitter det en 7 pins tv-utgang, bruker 4 pins kabel og scart overgang. Da får jeg bare sort/hvitt på tv'en pga. at jeg ikke har s-video inngang på tv'en. Det skal gå å sette tv utgangen til composite video for å få farger, men jeg har ikke funnet hvor dette gjøres.

Har også en stasjonær pc med nvida skjerm kort der bruker jeg tvtool for å få composite ut, men det programmet fungerer ikke med ati, finnes det kanskje noe lignenede program for ati?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du løser dette ved å kjøpe en color fix.

du finner dette bla hos absoluttdata.no (eneste jeg har sett som har den på lager)

hvilken versjon av radeon kortet har du?

hadde samme typen før.. har gått over til fx go 5650 med 128 mb ram nå.

-zyklopz-

Lenke til kommentar

Hadde samme problem (R-8500), det jeg fant ut var at overgangen fra s-vhs -> composit må være på pc-siden, dette er en kort overgang...den "lange" kabelen må være vanlig composite kabel som du strekker videre frem til tv-en (prøvde først å koble en "lang" s-vhs kabel direkte i pc-en, for deretter å sette overgangen på tv siden, da ble bilde s/v)

Konklusjon: ikke bruk s-vhs kabel....kun en kort overgang (det skjer visst noe med signalet i en "lang" s-vhs kabel)

Lenke til kommentar

Dersom du ikke vet det:

Vanligvis er grunnen til at du får svart hvitt at signalet inn til fjernsynet er NTSC, og TVet bare støtter PAL. Dersom dette er tilfellet her, kan du velge utformatet ved hjelp av kontrollpanelet.

display properties->settings->advanced->display->tv->tv-format (pal b eller pal g)

Dersom du allerede har prøvt dette, kan du bare se bort fra dette tipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...