runohb Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Hei folkens. Bygde min første PC igår og alt gikk som det skulle etter en stund, men senere merka jeg at front vifta ikke virka som den skulle. Noen sier at den virker når PC'n blir ''varm''. Dette tror jeg ikke på. Er det noen som har peiling på hva som kan være feil? Jeg har kobla den til s_fan2. Jeg fikk også med fan controller med kassa. Bør jeg koble begge fanene til denne? I så fall, hvordan gjør jeg det ? Også en annen "problem": Kobler VGA/HDMI kabelen fra skjermen til VGA/HDMI inngangen til inngangene på hovedkortet, men får ingen signal. Når jeg putter de i skjermkortet virker det. Er det slik det skal være? Har en Define R3 kasse. Takk på forhånd. Endret 21. september 2012 av Onur Lenke til kommentar
*TheEnd* Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Go morgen! Hvilket hovedkort har du? Har du prøvd å koble til vifta på et annen kontakt på hovedkortet ? Anbefaler å koble til viftene via viftekontrolleren . Da du kan justere hastigeten og få mindre støy Hva slags viftekontroller har du ? Mvh Marius Lenke til kommentar
runohb Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Hei takk for svar. Jeg har denne som hovedkort. Jeg vet ikke hva slags viftekontroll det er, men fikk den med chassisen. Har ikke prøvd å koble til et annet kontakt, men gjør det noe om jeg kobler den til sys_fan3? Den som er kobla til sys_fan1 virker greit. Skal prøve det ut når jeg kommer hjem fra skolen PS: Trenger fortsatt hjelp med hvorfor ikke HDMI kabelen virker på hovedkort pluggen. Virker bare på skjermkortet. Endret 21. september 2012 av Onur Lenke til kommentar
Elusive666 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Så lenge du har et eget skjermkort, så er det i det du skal plugge i skjermene. Lenke til kommentar
runohb Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Takker, tenkte meg det. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Låner tråden din litt visst det går greit. Jeg kjøpte meg ny PC rundt juletider å jeg har enda ikke sett kabinett viftene røre på seg, jeg har koblet de til sys fan 1 og 3. Er det noe galt her eller har jeg bare et ekstremt kjølig kabinett? Har Fractal Design R4 med en front vifte og en bak. Jeg kjørte Kombustor i 1 time uten at de slo seg på. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei. Ser ingen har svart på det med viftene som ikke går. Har selv ett Fractal Design R4 Kabinett. Vifte kontaktene på nyere hovedkort er som regel tempratur styrt. Ofte 4 pins pwm kontakter. Selv så har jeg 6 stk Artic F14 pwm vifter i mitt kabinett. På standard innstillinger går disse ikke rundt. Rett og slett fordi det ikke er så varmt at det trengs. Men fant ut at om jeg stilte dem litt opp i BIOS så fikk jeg prosessor kjøleren min til å gå litt stillere. Har satt mine til å aldri gå under 500 rpm med økning av hastighet om det skulle bli varmere. Dette er lett å forandre i BIOS. Nøyaktig hvordan dere stiller vifte hastigheten er litt forskjellig fra hk til hk. Synes personlig at pwm komtaktene på hk gir bedre vifte kontroll enn vifte kontrolleren på kabinettet. (Denne burde ha vært trinnløs.) Lykke til! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Åpnet opp kabinettet for å se om jeg kanskje hadde glemt å koble de i. Viste seg at jeg hadde koblet de litt feil. På HK har jeg 4pins kontakter, mens viftene bare er 3 pins. Nå står de hvertfall å durer på 1000rpm idle å jeg får visst ikke endret det heller på noe vis. Prøvde å sette de på silent mode men hastigheten er den samma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå