Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Panikkangst av alkohol

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har drukket slik at jeg har kjent det ca 3 ganger i mitt liv. Fra den første gangen har jeg fått angst når jeg drikker, under selve virkningen. De to første gangene drakk jeg drikke med lav alkohol % og kunne derfor slutte når jeg følte virkningen og angsten kom. Men den siste gangen så drakk jeg noe mye sterkere. Jeg fikk total panikk døds angst og besvimte. Mange opplever at alkohol demper angst, men til meg virker det helt motsatt. Føler meg fanget i en form for trykkende bobble, det trykker mot hele kroppen, blir helt paralysert og besvimer.

Er det noen som har hørt om dette før, eller har det slik? Anonym poster: 0ddf8adcfc862ff76ab6117c4fcab647

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt om det ja, og mitt eneste tips til deg er: Hold deg vekk fra alkohol. Desuten så virker det mot sin hensikt i over 90% av tilfellene og bruke alkohol som medisin mot dårlige nerver, dette virker det som om nesten ingen greier å kontrolere vist angst/depresjon er grunnen til inntaket, og forbruket kan bli såpass høyt over tid at nervene igjen brytes ned ytterligere.

Har du "psykiske forstyrrelser" når du er edru også? Angst eller depresjon av noen form? Dette kan i noen tilfeller forsterkes med rus, enten det er kokain, cannabis eller alkohol, er det tilfelle skal man holde seg vekk vist man liker hvem og hva man er ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...