Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente som knea meg uprovosert i skrittet!

Anbefalte innlegg

Var på dansegulvet, koste meg og hadde det morsomt, plutselig så kneer en jente meg i skrittet uten videre, heldigvis klarte jeg å beherske meg og ikke slå til henne. Hadde jeg hatt "rett" til å slå henne da? Altså hvorfor er det ikke tillat at menn slår jenter (selv i selvforsvar) mens jenter kan gjøre hva de vil med dem? Hvis jeg hadde fyket til henne, Gud vet hva som hadde skjedd da! Anonym poster: 81b1b3a76a75943332d7339744b3c375

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hva faen snakker du om? Jenter kan ikke gjøre hva de vil, men det betyr ikke at et umotivert spark i skrittet gir deg tillatelse til å slå andre.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Hva faen snakker du om? Jenter kan ikke gjøre hva de vil, men det betyr ikke at et umotivert spark i skrittet gir deg tillatelse til å slå andre.

Det er akkurat det det gjør, da er det selvforsvar og jeg har all rett (juridisk) å slå tilbake. Men jeg gjorde det ikke fordi at jeg visste at det ville blitt for dumt, dessuten så hadde nok mange blit forbanna på meg hvis jeg bare hadde kjefta på henne eller lagt henne ned i bakken.

Hun (eller noen andre) har INGEN rett til å uprovosert skade en annen person på den måten (ja jeg fikk utrolig vondt, heldigvis hadde jeg alkohol i blodet så dermed så var det ikke like vondt!)

Skulle lagt jenta i bakken og spurt hva faen hun drev med..

Hadde nok kommet mange "helter" da også..

Sikker på at det var med vilje?

Altså hun gikk bort til meg, tok henda på skulderne mine og dro meg ned samtidig som at hun kylte kneet opp i skrittet. Anonym poster: 34f4b757fed99c24f43e03589fe50ee1

Lenke til kommentar
Du har ikkje "rett" til å slå ho (vanlege personar har ikkje lov til å slå folk, nokonsinne), men å knee deg i skrittet er sjølvsagt noko som blir reagert på, og då får ho tåle konsekvensane. Kanskje ho til og med ville provosere deg, for so å bli "redda" av dei andre som var der? Relevant video: http://www.youtube.com/watch?v=JF8M6ggJkBE

Du har rett ifølge loven til slå tilbake for å forsvare deg selv, men hvis det blir slåsskamp så kan begge bli fundet skyldig, men dette avhenger veldig av situasjon.

Lenke til kommentar

Selvforsvar er ikke tenkt som en hevngjerning, det handler om naturlig nok om forsvar.

At en kompis av meg sparket et ball i ansiktet mitt når jeg var liten, gir ikke meg retten til å slå han nå, eller da. Det var ingenting å forsvare meg mot, han hadde ikke tenkt til å gjøre det igjen. Og det hadde ikke hun idioten i historien til TS heller, da er det ingenting å forsvare seg mot.

Lenke til kommentar

Hun frasa seg sin "jente-rett" til å ikke bli lagt en finger på når hun gjorde det der.

For meg er det ingen tvil, jente eller gutt, falcon punch i magen på vei opp fra knestående igjen. Derfra tar man selvfølgelig avgjørelsen om vedkommende fortjener en albue i skallen. Din umiddelbare respons mot noe slikt er helt klart selvforsvar. Hva om hun var psykotisk og hadde en kniv hun ville stikke deg i ryggen med?

Endret av Superslask
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvforsvar er ikke tenkt som en hevngjerning, det handler om naturlig nok om forsvar.

At en kompis av meg sparket et ball i ansiktet mitt når jeg var liten, gir ikke meg retten til å slå han nå, eller da. Det var ingenting å forsvare meg mot, han hadde ikke tenkt til å gjøre det igjen. Og det hadde ikke hun idioten i historien til TS heller, da er det ingenting å forsvare seg mot.

Prevantivt? Hvis en person slår eller sparker meg, så har jeg rett til å ta tilbake. Da både for at jeg ikke vet am h*n skal fortsette, om h*n skal slå andre og at jeg eventuelt kan holde den tilbake til politi eller vekter kommer. Anonym poster: 34f4b757fed99c24f43e03589fe50ee1

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er Norge, ikke USA.

Selvforsvar er så vidt jeg forstod bare lovlig om det er siste utvei? Hvis du har muligheten til å komme deg unna situasjonen, så er det det du, i følge loven, skal gjøre. Det er vel derfor begge parter i en slosskamp som regel blir dømt.

Anmelde tispa kanskje? En god nok advokat kan muligens overbevise retten om at en kne hardt i skrittet på en mann kan klassifiseres som legemsbeskadigelse. ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Dette er Norge, ikke USA. Selvforsvar er så vidt jeg forstod bare lovlig om det er siste utvei? Hvis du har muligheten til å komme deg unna situasjonen, så er det det du, i følge loven, skal gjøre. Det er vel derfor begge parter i en slosskamp som regel blir dømt. Anmelde tispa kanskje? En god nok advokat kan muligens overbevise retten om at en kne hardt i skrittet på en mann kan klassifiseres som legemsbeskadigelse. ;)

Jaja, er vanskeligere å avgjøre hva som er siste utvei eller ikke der og da.

Dessverre så har jeg ingen aning om hvem hun er.. Så det blir umulig for meg å få anmeldt henne. Anonym poster: 34f4b757fed99c24f43e03589fe50ee1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...