AnonymDiskusjon Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Var på dansegulvet, koste meg og hadde det morsomt, plutselig så kneer en jente meg i skrittet uten videre, heldigvis klarte jeg å beherske meg og ikke slå til henne. Hadde jeg hatt "rett" til å slå henne da? Altså hvorfor er det ikke tillat at menn slår jenter (selv i selvforsvar) mens jenter kan gjøre hva de vil med dem? Hvis jeg hadde fyket til henne, Gud vet hva som hadde skjedd da! Anonym poster: 81b1b3a76a75943332d7339744b3c375 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Hva faen snakker du om? Jenter kan ikke gjøre hva de vil, men det betyr ikke at et umotivert spark i skrittet gir deg tillatelse til å slå andre. Endret 20. september 2012 av Slettet-w7DZlO15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bleenda Skrevet 20. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2012 Og hvorfor ikke Nathalie? En reaksjon fortjener personen. Om det ikke er et slag midt i planeten, så fortjener vertfall vedkommende en skikkelig påpakning vedrørende handlingen. 17 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Skulle lagt jenta i bakken og spurt hva faen hun drev med.. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 21. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. september 2012 Et kne i skrittet er vel noe av det vondeste vi menn kan oppleve. Det blir ikke det samme for kvinner, men du skulle påført henne en tilsvarende smerte og satt barn på henne. Så kan hun få lide seg gjennom en fødsel. 27 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Sikker på at det var med vilje? 2 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva faen snakker du om? Jenter kan ikke gjøre hva de vil, men det betyr ikke at et umotivert spark i skrittet gir deg tillatelse til å slå andre. Men jenter, derimot, har lov til å slå så hardt dei ynskjer etter å ha motteke eit lett klaps på rompa... 6 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva faen snakker du om? Jenter kan ikke gjøre hva de vil, men det betyr ikke at et umotivert spark i skrittet gir deg tillatelse til å slå andre. Det gir han faktisk rett til å "beskytte seg" med å gi samme mynt tilbake, så jo. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hyd Skrevet 21. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. september 2012 jeg ville tatt en dobbel monster nippeltvist med varighet på ca 5 sekunder. 17 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Du har ikkje "rett" til å slå ho (vanlege personar har ikkje lov til å slå folk, nokonsinne), men å knee deg i skrittet er sjølvsagt noko som blir reagert på, og då får ho tåle konsekvensane. Kanskje ho til og med ville provosere deg, for so å bli "redda" av dei andre som var der? Relevant video: http://www.youtube.com/watch?v=JF8M6ggJkBE Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Hva faen snakker du om? Jenter kan ikke gjøre hva de vil, men det betyr ikke at et umotivert spark i skrittet gir deg tillatelse til å slå andre. Det er akkurat det det gjør, da er det selvforsvar og jeg har all rett (juridisk) å slå tilbake. Men jeg gjorde det ikke fordi at jeg visste at det ville blitt for dumt, dessuten så hadde nok mange blit forbanna på meg hvis jeg bare hadde kjefta på henne eller lagt henne ned i bakken. Hun (eller noen andre) har INGEN rett til å uprovosert skade en annen person på den måten (ja jeg fikk utrolig vondt, heldigvis hadde jeg alkohol i blodet så dermed så var det ikke like vondt!) Skulle lagt jenta i bakken og spurt hva faen hun drev med.. Hadde nok kommet mange "helter" da også.. Sikker på at det var med vilje? Altså hun gikk bort til meg, tok henda på skulderne mine og dro meg ned samtidig som at hun kylte kneet opp i skrittet. Anonym poster: 34f4b757fed99c24f43e03589fe50ee1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Jeg hadde hevna meg ved å sette en skjult albue knallhardt i ryggraden hennes etter et par minutter hvis hun fortsatt hadde befunnet seg i nærheten. Hadde absolutt vært på sin plass. Endret 21. september 2012 av Aporia Qualia 1 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Du har ikkje "rett" til å slå ho (vanlege personar har ikkje lov til å slå folk, nokonsinne), men å knee deg i skrittet er sjølvsagt noko som blir reagert på, og då får ho tåle konsekvensane. Kanskje ho til og med ville provosere deg, for so å bli "redda" av dei andre som var der? Relevant video: http://www.youtube.com/watch?v=JF8M6ggJkBE Du har rett ifølge loven til slå tilbake for å forsvare deg selv, men hvis det blir slåsskamp så kan begge bli fundet skyldig, men dette avhenger veldig av situasjon. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 For å være helt ærlig, så er det bra du ikke gjorde noe med det. Kunne jo prøvet å pratet med jenta, men ser for meg at det ikke ville funket. Slår du - som gutt - en annen jente, er du fucked. Slår en jente en gutt, er det desverre "greit". 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Selvforsvar er ikke tenkt som en hevngjerning, det handler om naturlig nok om forsvar. At en kompis av meg sparket et ball i ansiktet mitt når jeg var liten, gir ikke meg retten til å slå han nå, eller da. Det var ingenting å forsvare meg mot, han hadde ikke tenkt til å gjøre det igjen. Og det hadde ikke hun idioten i historien til TS heller, da er det ingenting å forsvare seg mot. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Hun frasa seg sin "jente-rett" til å ikke bli lagt en finger på når hun gjorde det der. For meg er det ingen tvil, jente eller gutt, falcon punch i magen på vei opp fra knestående igjen. Derfra tar man selvfølgelig avgjørelsen om vedkommende fortjener en albue i skallen. Din umiddelbare respons mot noe slikt er helt klart selvforsvar. Hva om hun var psykotisk og hadde en kniv hun ville stikke deg i ryggen med? Endret 21. september 2012 av Superslask 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Selvforsvar er ikke tenkt som en hevngjerning, det handler om naturlig nok om forsvar. At en kompis av meg sparket et ball i ansiktet mitt når jeg var liten, gir ikke meg retten til å slå han nå, eller da. Det var ingenting å forsvare meg mot, han hadde ikke tenkt til å gjøre det igjen. Og det hadde ikke hun idioten i historien til TS heller, da er det ingenting å forsvare seg mot. Prevantivt? Hvis en person slår eller sparker meg, så har jeg rett til å ta tilbake. Da både for at jeg ikke vet am h*n skal fortsette, om h*n skal slå andre og at jeg eventuelt kan holde den tilbake til politi eller vekter kommer. Anonym poster: 34f4b757fed99c24f43e03589fe50ee1 2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Dette er Norge, ikke USA. Selvforsvar er så vidt jeg forstod bare lovlig om det er siste utvei? Hvis du har muligheten til å komme deg unna situasjonen, så er det det du, i følge loven, skal gjøre. Det er vel derfor begge parter i en slosskamp som regel blir dømt. Anmelde tispa kanskje? En god nok advokat kan muligens overbevise retten om at en kne hardt i skrittet på en mann kan klassifiseres som legemsbeskadigelse. Endret 21. september 2012 av MrLee Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Dette er Norge, ikke USA. Selvforsvar er så vidt jeg forstod bare lovlig om det er siste utvei? Hvis du har muligheten til å komme deg unna situasjonen, så er det det du, i følge loven, skal gjøre. Det er vel derfor begge parter i en slosskamp som regel blir dømt. Anmelde tispa kanskje? En god nok advokat kan muligens overbevise retten om at en kne hardt i skrittet på en mann kan klassifiseres som legemsbeskadigelse. Jaja, er vanskeligere å avgjøre hva som er siste utvei eller ikke der og da. Dessverre så har jeg ingen aning om hvem hun er.. Så det blir umulig for meg å få anmeldt henne. Anonym poster: 34f4b757fed99c24f43e03589fe50ee1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hvor er politiet i denne saken? Dette er vel like gale (eller værre) som om én kommer og uprovosert kliner til deg i grisetrynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå