FrihetensRegn Skrevet 20. september 2012 Rapporter Del Skrevet 20. september 2012 Ofte, spesielt når jeg spiller, hender det at jeg mister Internett tilgangen, og det fikser seg ved at jeg kobler fra nettverket og kobler på igjen (på Windows). Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. september 2012 Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Trådløst? Isåfall hvilket merke er det på nettverkskortet? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. september 2012 Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Ofte, spesielt når jeg spiller, hender det at jeg mister Internett tilgangen, og det fikser seg ved at jeg kobler fra nettverket og kobler på igjen (på Windows). Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre? Mistenker at det kan være på grunn av støy. Er det mange trådløse nettverk i nærheten? Hvis det er tilfellet, last ned inSSIDer. Se hvilke kanaler som er i bruk og velg en som er lite brukt. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan inSSIDer fortelle deg hvilken kanal som er den optimale for deg. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Det er få andre nettverk i nærheten siden de andre husene ligger spredt fra mitt hus. Har lastet nedinSSIDer og den sier at det er 2.4 GHz jeg har (ser ingenting på 5 GHz kanalen) og der er det kanal 9 og 13 som grafen er "koblet til". Målingen av "dBm" er stabilt på -60. Endret 21. september 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. september 2012 Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Du kan prøve å bytte kanal. Til 1,6 eller 11. Hvilken router har du? (produsent og modell) Endret 21. september 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 21. september 2012 Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Sjekk også at du har oppdaterte drivere til nettverkskortet. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Er det en enkel måte å finne det ut på? Har Acer laptop og Windows 7. Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 21. september 2012 Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Høyreklikk på min datamaskin. Velg egenskaper. Øverst til venstre klikker du på enhetsbehandling. Finn frem til nettverkskortet og høyreklikk, velg oppdater drivere. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Stod at de var oppdatert, men laster ned nyeste fra Acer uansett. Driverversjon i Enhetsbehandling passet uansett ikke med siste fra Acer. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Det skjer fortsatt. Først får jeg denne: Så går jeg inn på nettverk og ser dette: Det virker så fort jeg kobler fra og til igjen. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Du kan prøve å bytte kanal. Til 1,6 eller 11. Hvilken router har du? (produsent og modell) Så ikke din kommentar før nå. Men hvordan endre jeg kanal? Jeg har en av Telenors standard router, Zyxel multimodem P2602HWT. Regner med det er denne fremgangsmåten? http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel2602/tradlos_kanal_2602.jsp Endret 21. september 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. september 2012 Rapporter Del Skrevet 21. september 2012 Helt riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå