Fredrik.B Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hei Flytter til en leilighet hvor det er dårlig med bredbånd. Det raskeste jeg kan få er 5mbit/0.5 og det er ikke sikkert jeg får maks hastighet, det er også 4g dekning med maks hastighet på 80mbit. Vet at spilling på 3g etc ikke alltid gir den beste pingen, men hvordan er det på 4g ? kan gå ukesvis uten å røre et spill så er vel ganske casualspiller. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 4G hjelper vel mininalt på ping, siden det er samme teknologien bare en annen båndbreddefrekvens mener jeg. Så det beste er kablet nettverk det vil nok bli mere stabilit, selv små ting som biler, snø og regn kan lett påvirke resultatet. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg er ikke helt enig i det LMH1 sier. Det er en annen teknologi, ikke bare en annen frekvens. Leverandørene markedsfører også 4G som "det mobile bredbåndet man kan spille på". Jeg har aldri testet 4G selv, men det sies at ping osv skal være helt ok på LTE. Det som er drit med 4G er at det er veldig dyrt, og at man fortsatt har kvotebegrensninger som med 3G, og hastigheten blir satt ned til rundt 120kbit etter kvoten er brukt opp, noe som fort vil merkes ganske kraftig når hastigheten dropper til nesten en tusendel av det den var. Netcom mobilt bredbånd hjemme er vel sikkert det beste alternativet https://netcom.no/abonnement/mobilt-turbo-bredband/tradlost-nettverk Her har man 100GB/mnd til 599kr/mnd. Det blir rundt 3.33GB/dagen. Hvis du klarer å ikke overskride det, og prisen er overkommelig så har du flott bredbånd som du sikkert vil være fornøyd med. Men er du sikker på at du ikke kan få kabel fra Get eller Canal digital der du bor, eventuelt altibox fra en lokal leverandør? De fleste borettslag som ligger litt sentralt pleier å ha det (og siden du kan få 4G, regner jeg med det er ganske sentralt). Det er flere muligheter enn bare nett via telefonlinjen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Ser ut som LTE (4G) øker latency med 30-50ms for de som tester på nett. Fordelen med å ha en slik linje med høy kapasitet, er at ping blir mer stabil enn med f.eks 3G. Fastlinje vil nok alltid være bedre enn 4G, men forskjellene på mobilt bredbånd og fastlinje minker med økt hastighet. Endret 22. september 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå