Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase Mazda 323 GTX (Low'n'Slow)


Hansien

Anbefalte innlegg

414776_10151525307245026_587486351_o.jpg

 

Mazda 323 GTX.

"Tvangsfora Hiroshima-raketten."

 

Bilen ble importert av en kar gjemt oppe i Nord en plass i 2001/2002 i fra tyskland og ikke mange årene etter ble bilen pusset ned, all rust tatt og lakket opp igjen.

Karosserimessig er bilen bra, med unntak at lakken har flaket av et par plasser og en ørliten rustflekk bak lakken på venstre bakskjerm. Lakken er og fult av småriper og annet tull.

Understellmessig er bilen tight og fin med unntak av en foring, men her er det komplett sett med polyforinger i fra BAP på tur.. Håper jeg.

Interiøret trengte ikke stort annet enn en vask så var ting fint nok her inne.

 

Noe konkrete planer finnes ikke for bilen, untatt at den skal ned så slikke litt på asfalten.

  • Motor
    • Tja. mnjaa, joa.
    • Bytte radiator til en som ikke har vært offer for lav bil.

  • Interiør
    • Ikke så mye planer her... Enda.

  • Eksteriør
    • Ny frontfanger.
    • Nye speil.
    • Nye a-stolpe lister

  • Understell
    • Coilovers
    • Polyforinger

 

Forklaringsliste

Grønt - Ferdig

Oransje - Påbegynt

Rødt - ikke startet med enda

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg kom hjem i fra jobb nå i dag forsvant jeg rett inn i garasjen og satte i gang med å bytte tilbake til originale dempere da coiloversene ikke var lange nok så jeg fikk valset buene her sist helg.

 

 

Her har jeg bare demontert festet nede på coiloversene. 10 minutter senere stod de orginale i ferdig montert.

_MG_1470.JPG

 

LITT mer plass til valsen nå.

_MG_1474.JPG

 

De som ikke så det bildet jeg la ut i bilkafé tråden.

Her er valsen montert på det laveste med coiloversene skrudd ganske høyt.

IMAG0006.jpg

 

Forskjell på originaldemper og coilover forran.

_MG_1475.JPG

 

Videre fikk jeg massert buene forran og montert alt tilbake så dette er i sin skjønneste orden., Men siden dette er min første gang jeg bruker slikt utstyr var det så som så det gikk med lakken. Heldigvis ingen synlige skader på utsiden, men frykter nok at ting kan skje etterhvert. Men ingen dårlig samvittighet da jeg allikevel skal lakke opp igjen bilen etterhvert.

Videre så satte jeg i tenkeboksen og jeg lurer litt på om jeg skal bytte dekk på sommersfelgene i løpet av vinteren og ende opp på 205/40-17 istedetfor 215/40-17 for å få det lille dekkstrekket jeg føler jeg manger på bilen nå i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...