Hobsten Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Så lille broren min har spart opp litt penger og har lust å bygge sin første gaming PC. Budsjettet ligger på rundt 10k. Kan gå over, men ikkje mykje. Tastatur, Mus og Kabinett har han fra før så det skal ikkje inkluderast her. Kabinettet er då CM Storm Scout, så det er viktig at delane passer inn. PCen skal brukast hovedsaklig til spilling. Spill som blir spilt mest er foreløpig League of Legends og Counter-Strike Source. PC liste - Skjerm må inkluderast ettersom han har lust å oppgradere til Widescreen (22"/24"). - To harddisker viss det er mulig innenfor denne prisklassen: En litt rask harddisk for OS og kanskje nokken spill, og en harddisk med stor plass til alt mulig - Operativ System må også følge med (Home Premium er godt nok) - Vil helst at prosessoren skal vere fra Intel ettersom eg personlig er veldig fornøyd med dei, men AMD funker og så lenge det er verdt penga. - Resten av PC delane Endret 20. september 2012 av Hobsten Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Overskrider budsjettet en anelse, men hvis du kombinerer flere nettbutikker kan du kanskje klare å få det rett under 10000: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1131836&su=E3FD55E3-042C-4826-9918-75CE3CC7B013 Skjerm: 24" 1920x1080 med god responstid. Vil være bra til spill. Skjermkort: Det viktigste i en gamer-PC. Her har jeg valgt Radeon HD7950, som gir bra ytelse for penga. Du vil kunne kjøre alle nyere spill med høy grafikk her. CPU/Hovedkort/RAM: Intel 3570k er prosessoren, og den det er den prosessoren som i dag gir mest kraft for penga. 2x4GB RAM (8GB), men hovedkortet har mulighet for 4 RAM-brikker og ekstra skjermkort (og CrossfireX) hvis det skulle bli aktuelt senere. Harddisk: Seagate Barracuda 1TB. Du kan vurdere Seagate Barracuda 2TB i stedet hvis det er aktuelt. SSD: Intel SSD 330 180GB. Rask og pålitelig. Installer Windows og programmer som brukes ofte her. Store spill bør du vurdere å sette på terabyte-disken i stedet (noen få spill som spilles ofte kan dog legges på SSD). Strømforsyning: Modulær strømforsyning gir mindre kabelrot (greit siden CM Storm Scout er dårlig på kabelhåndtering). Endret 20. september 2012 av Mathias-S Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Supert! Var det her eg var ute etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå