PhelpsTransposed Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hei! Har en horizontal scroll bar av denne typen: http://bastianallgeier.com/gantti/ og vil rett og slett manipulere den slik at den starter f.eks på midten, istedenfor på starten av scrollen. Skjønner dere hva jeg mener? Er det noen som har tips til det? Håper det er noen enkel javascriptfunksjon til det. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Bump? Har altså en boks som kan skrolles horisontalt, men vil gjerne bestemme hvor på boksen en er by default. Lenke til kommentar
agm Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Det kommer an på om du har satt ID eller Class på elementet du vil scrolle: Dette skal funke for eksempelet du viste: <script> document.getElementsByClassName('gantt-data')[0].scrollLeft = 400; </script> Evt. om du heller bruker ID: <script> document.getElementByID('ID-navn').scrollLeft = 400; </script> Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Takk for svar! Den scrollLeft går den fra 0 til 1000? Lenke til kommentar
agm Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Den går så langt eller kort som du selv vil - den er i piksler Endret 24. september 2012 av agm Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Takk for svar! Er det noen måte å få javascript til å scrolle bort til "today" (som altså vises i eksempelet) Lenke til kommentar
agm Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Prøv: <script> var tabell = document.getElementsByClassName('gantt-data')[0], today = tabell.getElementsByClassName('today')[0]; tabell.scrollLeft = today.offsetLeft; </script> Endret 26. september 2012 av agm 1 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Takker for svar igjen. Går dette hjelper du meg utrolig mye. Kan du ta meg litt stegvis gjennom den siste der, skjønner ikke helt hva den variabelen tabell er? Prøver den ut as we speak, tenker jeg skal putte den i fila som initialiserer gantt diagrammet altså den som inneholder denne koden $gantti = new Gantti($data, array( 'title' => 'Demo', 'cellwidth' => 25, 'cellheight' => 35, 'today' => true )); Endret 26. september 2012 av danba Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Der funket det. Herregud så bra. Tusen hjertelig tatt for all hjelp! Veldig veldig takknemlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå