Gå til innhold

Klage på parkeringsbot?

Crumpler

Anbefalte innlegg

Hei!

I skoletiden idag skulle vi spille Golf, og vi ble i den anledning spurt av gymlærer om vi kunne kjøre opp til golfbanen med egen bil. Dette gjorde da jeg, og jeg parkerte på en parkeringsplass like ved som i alle år har hatt gratis parkering, men nylig har blitt avgiftsbelagt. Jeg spurte lærern min, for jeg hadde jo ikke lagt merke til skiltingen også han sa at det var avgiftsfritt.

Jeg så ikke skiltet, som var plassert helt i veikant, hvor siden med tekst var vendt ut fra parkeringsplassen, mot veien. Dette er like ved et av landets større kjøpesentre og det var mye trafikk, hadde jeg stoppet opp for å lese dette skiltet med liten skrift så hadde jeg jo hindret de andre trafikantene. Inne på parkeringsplassen så er det ingen parkomat, og den veien jeg forlottparkeringsplassen, er det hverken parkomat eller skilter.

Kan jeg klage på dette forholdet?

Jeg vet at jeg kan klage til skolen, iogmed at det var i regi av en lærer i skoletiden, men med tanke på den dårlige skiltingen og faktum at det for noen få uker siden var avgiftsfritt, kan jeg klage til parkeringsselskapet?

Endret av The Red Knight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan "vet" du at du kan klage på skolen? Det er vel ikke skolen sin skyld at du har fått parkeringsbot? Selv ikke om du har parkert riktig.

Så vidt jeg forstår så har du passert en skilt hvor parkeringsbestemmelsene står. At du valgte å ikke stoppe for å lese, eller gå bort til skiltet for å lese etter du hadde stoppet er din egen feil.

Jeg tror desverre ikke at du kommer noen vei med å klage på denne boten

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har fått nok parkeringsbøter, og klager alltid, uansett, og utrolig nok har jeg over 50% uttelling. Som oftest får jeg svar lignende "greit, vi gir oss, men neste gang slipper du ikke unna" eller så får jeg ikke svar i det hele tatt (har flere påklagde bøter fra tre-fire år tilbake jeg enda ikke har fått tilbakemelding på).

Derimot tror jeg ikke du har noen veldig stor sjanse i denne saken, så jeg vil uansett anbefale å påklage til skolen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...