RBW Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Oppdatert fastvare skal kunne øke ytelsen med 50 prosent uten ekstra kostnad. Raspberry Pi kan få rå ytelse 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zepticon Skrevet 20. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2012 En hardware.no artikkel om "fastvare"... The irony is strong in this one! 17 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) "Gode 50%" når man går fra 700 MHz til 1024 (1000?) MHz er vel å ta litt i.... Endret 20. september 2012 av Henrik C Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Å si at "Raspberry Pi kan få rå ytelse" er vel egentlig ren løgn? Greit nok, relativ ytelsesøkning er flott, men det er veldig langt fra "rått" at den er like kjapp som en middels telefon. 1 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 I "ytelse pr. krone" tror jeg RasPI fortsatt banker det meste der ute, ikke minst alle smarttelefoner. Ikke tror jeg du finner noen definisjon på "rå ytelse" heller som folk kan enes om. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 "Gode 50%" når man går fra 700 MHz til 1024 (1000?) MHz er vel å ta litt i.... Ytelse og klokkefrekvens er mer relativt enn som så. 3 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 I "ytelse pr. krone" tror jeg RasPI fortsatt banker det meste der ute, ikke minst alle smarttelefoner. Ikke tror jeg du finner noen definisjon på "rå ytelse" heller som folk kan enes om. Det er jo en veldig tvilsom måte å si det på.. Den har ikke skjerm, batteri, like mye ram, wifi, lagring, gsm/3g, osvosvosvosvosvosv... men den yter fortsatt dårligere en mange smarttlf. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 men til under 500 kroner ? 1 Lenke til kommentar
Perril Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 "What does this mean? Comparing the new image with 1GHz turbo enabled, against the previous image at 700MHz, nbench reports 52% faster on integer, 64% faster on floating point and 55% faster on memory." 1 Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Det kule for den vanlige forbruker er at Raspberry Pi kan benyttes som et mediesenter med XBMC installert. Men for at det skal bli et skikkelig alternativ er det ikke klokkefrekvensen det mangler på, det er støtte for Flash og lignende nødvendige onder som gjør det mulig å benytte streamingtjenester som baserer seg på disse. Så langt har jeg ikke hørt om implementasjoner av dette, og Raspberry Pi er uinteressant. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Bare de får sendt oss denna greia nå! Lenke til kommentar
joacom Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg syntes det er så jævlig forvirrende med alle disse nye norske ordene... Fastvare er da hardware som betyr fysiske deler. Firmware et derimot det som man snakker om i denne artikkelen er det ikke det da? Dette fornorskningshelvete er jeg prinsippielt imot! 2 Lenke til kommentar
pkj Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Måtte le, "fastvare". Dere skal ikke bytte hardware med http://fastvare.no ? Endret 20. september 2012 av pkj Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 lurer på om den holder hastigheten oppe om man putter på en liten kjøler Lenke til kommentar
entername Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Litt sjukt og tenke på at rasberry pi faktisk yter 1000MHz (Pentium 3 for tusenårskifte generasjonen). Likevell synd at dei ikkje kan få på plass USB 3.0 og spdif utgang (gjerne med ein bedre lydbrikke i utganspunktet. Analoge utganger kunne dei jo totalt droppa i ein eventuell mediasenter utgave. 90% av dei som har kompetanse til å bruke slike løysingar i dag har enten hdmi eller spdif inngang på tv-en/forsterkaren. Likevell eit fantastisk produkt. Begynder virkelig å lure på kva slags tulle prosessorar som vert brukt i blue-raye spelarar o.l. når man ser kor bra den yter i forhold til pris. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 lurer på om den holder hastigheten oppe om man putter på en liten kjøler Broadcom BCM2835 har ikke temperatursensor, så den vil ikke reagere før den står i fyr og flammer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) lurer på om den holder hastigheten oppe om man putter på en liten kjøler Broadcom BCM2835 har ikke temperatursensor, så den vil ikke reagere før den står i fyr og flammer. Rart at jeg sitter å leser av temperaturen på min raspberry pi nå da? Kjører 800mhz clock og quake 3 er akkurat spillbart om man ikke har for mange å spille mot. Venter på kjøleribber så jeg trygt kan klokke til 1GHz. Endret 20. september 2012 av Complexity Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 I "ytelse pr. krone" tror jeg RasPI fortsatt banker det meste der ute, ikke minst alle smarttelefoner. 300,- prosessor, 300,- hovedkort, 100,- RAM = 700,- dual core ~2.5GHz x86-prosessor med mye høyere ytelse per krone. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Men vil den kunne drives av 5V 700mA? Synes min er utrolig morsom og lærerik. Har nok av kraft i både stasjonære, laptoper, nettbrett og mobil, men denne lille saken er virkelig morsom å holde på med. 2 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Det har lite med ytelse per krone å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå