bertenbert Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hei. Jeg har en bruker i bedriften jeg jobber, som har et problem. Når han trykker på en link til et PDF-dokument i Internet Explorer 9, så kommer det bare opp en firkant på siden, med et rødt kryss oppe i venstre hjørne. Under Administrer tillegg, ligger det ingen tillegg fra Adobe i det hele tatt. Verken under innlastede tillegg, eller Alle tillegg. Da har jeg jo funnet grunnen til dette. Jeg har prøvd å installere Adobe Reader X (versjon 9 var der tidligere), uten at det hjalp noe. Finner heller ikke dette tillegget på Microsoft sine søkesider om å legge til utvidelser. Har også prøvd å velge å åpne PDF-filer i Adobe, inne i innstillingene i Adobe Reader, men IE har jo ikke noen kobling til Adobe Reader i det hele tatt, så regnet med at det ikke hjalp noe. Noen som har en løsning eller forslag til løsning på mitt problem? Venter spent på svar Mvh Bert Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Etter at du har installert Adobe Reader så sal du kunne finne en innstilling i Adobe Reader som heter noe slikt som "Vis pdf i nettleser" (ordlyden kan variere). Som sagt, dette skal du finne i innstillinger i Adobe Reader. Evt sjekk om denne innstillinga kan krysses av under installasjon av Reader. Endret 20. september 2012 av geir__hk Lenke til kommentar
ole a Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Åpne adobe reader/acrobat, rediger, instillinger, internett, kryss av for vis PDF i leser. Lenke til kommentar
bertenbert Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Takk for svar, men det har jeg allerede prøvd... Det som er problemet er at Adobe ikke ligger under tillegg i Internet Explorer i det hele tatt. Dermed vil ikke innstillinger i Adobe ha noen innvirkning på IE i det hele tatt. Håper på flere svar Mvh Bertenbert Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Da må du installere reader'n på nytt. Lenke til kommentar
bertenbert Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Det hjalp å avinstallere og reinstallere igjen, selv om det er samme versjon. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå