Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Sitter å programmerer i Dev-C++, og bruker SDL.

 

Har fått til SDL_Mixer, preloader musikk og lydeffekter, starter og stopper dem ved hjelp av kanaler.

 

Men...

 

Hvordan kan jeg sette/regulere volumnivåer separat på musikk og lydeffektene.

 

Vet det er tutorials på nett, men jeg synes det er vanskelig.

 

 

Har forresten startet på et spill som skal være en Diablo klone ;) Har fått til intro, meny med load/save, character generator, selve brettet med alle knapper (inventory/character screen/load/save+++) Det kule er at character backpacken fungerer også. Det vil si du har gjenstander i backpacken, den skiller mellom objekttyper, potions, weapons, armor. Du kan fysisk flytte objektene rundt i slotsene. Du kan sette objekter der dem hører hjemme på figuren. Har kodet inn verdier på hvert eneste objekt. Dvs type objekt, navn/beskrivelse, verdi(gull), damage på våpen, evt. defence på armor. Morro :) Programmering er gøy når man får det til. Jeg må bare få lært meg OpenGL engang, slik at jeg kan få utnyttet GPUen.

 

Morro, hvis noen har lyst til å bidra med egenlagde bilder og musikk/lyd så hadde det vært kult. Da hadde jeg selvfølgelig sendt over screenshots av spillet etterhvert. Men om det noen gang blir ferdig er en annen sak. haha.

 

 

Med vennlig hilsen

Kenneth Hilstan.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...