nepz Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 God dag. Noen som kunne gitt meg en kode for hvordan jeg regner ut gjennomsnitt? Er ganske ny på dette området Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Bruk gamlemåten: Legg sammen alle tallene og del summen på antall tall. Lenke til kommentar
nepz Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Bruk gamlemåten: Legg sammen alle tallene og del summen på antall tall. Enkelt og greit! Takk skal du ha Har forresten 100 tall.... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Har forresten 100 tall.... 100 ulike variabler eller en array med 100 tall? Hvis du kun har tallene ville jeg plassert de i en array, og gjort noe slikt: <?php $alle_tall = array(1, 2, 3); $sum = ''; foreach( $alle_tall as $tall ) { $sum += $tall; } echo $sum / sizeof( $alle_tall) ; ?> Lenke til kommentar
nepz Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Array med 100 tall Takk Har forresten 100 tall.... 100 ulike variabler eller en array med 100 tall? Hvis du kun har tallene ville jeg plassert de i en array, og gjort noe slikt: <?php $alle_tall = array(1, 2, 3); $sum = ''; foreach( $alle_tall as $tall ) { $sum += $tall; } echo $sum / sizeof( $alle_tall) ; ?> Array. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 I stedet for en foreach så bruk array_sum $alle_tall=array(1,2,3,4); echo array_sum($alle_tall)/count($alle_tall); // sizeof er alias på count Lenke til kommentar
nepz Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 I stedet for en foreach så bruk array_sum $alle_tall=array(1,2,3,4); echo array_sum($alle_tall)/count($alle_tall); // sizeof er alias på count Oppgaven sier at vi jeg bruke en for eller en while løkke! Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Unødvendig å bruke en løkke når det er ferdig funksjoner, men så lenge det er en oppgave så er det for å lære om løkker, og da er foreach den mest hensiktsmessige å bruke. Det er mulig med while og for også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå