Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 520 eller 850?


Jetfighter

  

30 stemmer

  1. 1. Hvilken biltype synes dere jeg burde se etter?

    • BMW 520i 2004 mod
      18
    • BMW 850 90-tallet
      10
    • Annen type BMW (skriv hvilken i innlegget)
      1
    • Annen type merke (skriv hvilket i innlegget)
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer jo veldig ann på personligheten til personen, men ja.. man er jo i utgangspunktet ikke utlært når man får lappen. Det er da man starter å lære.

 

Men, selv om man får mer erfaring jo lenger man har lappen, så er jeg ikke i tvil om at enkelte håndterer sterke biler bedre enn andre.

 

Jeg hadde f.eks. en kompis som kjøpte seg en Subaru Impreza med 2-300hk når han var 18. Det tok nesten 10 år før han drepte seg selv på motorsykkel.

Lenke til kommentar

Det enkle spørsmålet er jo: Har du råd til forsikringen?

 

Ettersom det er førstebilen, så antar jeg at du ikke er så gammel. Da ville jeg sjekket rundt om med selsakper og hørt hva du kan forvente å betale. For det er fort gjort at en 850 priser seg rett ut av konkurransen hvis du må betale 1/5 av bilprisen i forsikring i året...

 

 

Selv hadde jeg valgt 520i - Mindre problemer, mindre utgifter. Kanskje ikke like gøy, men så er jeg av den oppfatning at man kanskje ikke burde ha et beist av en bil som førstebil heller.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det var ikke trådstarter, så gude vet om hans parametre stemmer, + at prisene vil variere mellom dem som rett og slett ikke vil ha deg som kunde, og dem som er litt mer medgjørlige.

 

Det er uansett tull å ha full kasko på en så gammel bil? Spesiellt med de forsikringsprisene ;)

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg valgt 520i - Mindre problemer, mindre utgifter. Kanskje ikke like gøy, men så er jeg av den oppfatning at man kanskje ikke burde ha et beist av en bil som førstebil heller.

 

Du kan da ha masse moro i en E39 520i.. Kjøper du faceliften som kom fra 2001, så får du rekkeseksern med 170hk. Så kan du vel få steptronic kassa i tillegg til BMWs awesome kjøreegenskaper. Mer enn nok for en fersk 18åring spør du meg.

Jeg vet ihvertfall om en som vil bytte ut sin Passat med en E39 :p

Endret av Hotel Papa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Selv hadde jeg valgt 520i - Mindre problemer, mindre utgifter. Kanskje ikke like gøy, men så er jeg av den oppfatning at man kanskje ikke burde ha et beist av en bil som førstebil heller.

 

Du kan da ha masse moro i en E39 520i.. Kjøper du faceliften som kom fra 2001, så får du rekkeseksern med 170hk. Så kan du vel få steptronic kassa i tillegg til BMWs awesome kjøreegenskaper. Mer enn nok for en fersk 18åring spør du meg.

Jeg vet ihvertfall om en som vil bytte ut sin Passat med en E39 :p

Off, sogler på en noe sånt selv :-)

Lenke til kommentar
Selv hadde jeg valgt 520i - Mindre problemer, mindre utgifter. Kanskje ikke like gøy, men så er jeg av den oppfatning at man kanskje ikke burde ha et beist av en bil som førstebil heller.
Du kan da ha masse moro i en E39 520i.. Kjøper du faceliften som kom fra 2001, så får du rekkeseksern med 170hk. Så kan du vel få steptronic kassa i tillegg til BMWs awesome kjøreegenskaper. Mer enn nok for en fersk 18åring spør du meg. Jeg vet ihvertfall om en som vil bytte ut sin Passat med en E39 :p

 

Det er en E60 det er snakk om :) Joda. du kan ha det gøy i en 1.4 Polo om så var. Bare ikke like gøy som i en V12er ;)

 

E60 520i 2004 var fremdeles L6er. Det er nok for meg.

I dette avgiftskåte landet der flertallet er L4, så er jo 6er nesten krem...(dessverre).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Men det er jo absolutt det morsomste.

 

Men så til spørsmålet, hvor morro er et i Norge med en slik bil? Ingen steder hvor det er fri fart. Det som er gøy er 0-100 de 20 første gangene helt til lamellene i girkassa begynner å flerre av....

 

Banekjøring er derimot noe som jeg kommer til å gjøre en del av.

 

Og gjennom hele mitt liv har jeg hatt diverse kraftige både mc og atv som jeg har brukt på bane. Jeg har kjørt mye 850 ccm atv på testbane(jobbrelatert). Jeg klarer å holde roen veldig godt om noe skulle skje osv. Jeg har egentlig "kjørt fra meg" all lekekjøring som vil skje med en 850/E60 utenfor bane. Jeg både respekterer og behersker kraft i maskiner.

 

Takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Problemet i dette tilfellet også er at tidlig E60 har vært plaget med en liste av problemer lengre enn folk flest gidder å lese og større enn de flestes lommebøker. Ta en kjapp tur innom www.bimmers.no og du ser fort at folk har brukt EKSTREMT mye penger over overraskende kort tid på å holde disse gående. Jeg ville da heller gått for en litt senere E39, altså 2003 eller 2002. Hvis du ikke har muligheten for å gå for en litt senere E60. Typ 2007-08.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg tenker at det er en eldre bil som er kjørt et godt stykke, i tillegg er det en 7-serie, så ha den på verksted er neppe noe billige affære :-)

 

Sier jo seg selv når han har 200 000 i kvitteringer.

Lenke til kommentar

Jeg prøvekjørte en sånn for noen måneder siden.. Den er mildt sagt tørst hvis du gir på litt. Brukte vel en strek på 5-6min med aktiv kjøring :p Deilig lyd og rå kjørekomfort da.

 

Fattern kjenner en som driver et BMW verksted i Oslo, og jeg mener han anbefalte 728i. Hvis jeg ikke husker helt feil, så sa han at det var en bedre motor og mindre problemer med den modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...