Joachim_F Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Skaperne av strategispillet Blackspace ber om økt utviklingsbudsjett via Kickstarter. Les hele saken Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Hva er det som har skjedd med spillskaperene? Synes alle tigger om penger nå til dags. Finnes det ikke investorer mere? 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Tydeligvis ikke. Og alle spytter inn bøttevis av penger uansett Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Nok en case av "Shut up and take my money". Kickstarter er "The best thing since sliced bread!" for gamere som liker spill med innovativt gameplay. FTL er det første beviset på at det funker. Håper at flere kickstarter-spill blir braksuksesser. 2 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 ja det her er pels gnukk i rommet Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Kickstarter er absolutt et flott initiativ for uavhengige spillutviklere. Har støttet opp mot 10 spill nå, andre har støttet flere enn dette. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Pledga nettopp 500$, tror dette spillet kommer til å bli knall! Håper for guds skyld de lanserer en mac klient da :/ Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Er det å løfte opp og flytte på bygninger under kategorien "realistisk fysikksimulering"? Ser uansett ut som et spennende konsept dette, blir kanskje spyttet inn noen kroner etterhvert. Hva mac angår: "The initial release of Blackspace is targeted for the PC. Our code base is flexible and could be branched to Mac, Linux, as well as consoles.But due to the expense of porting a game like this, this will likely happen if and after the PC release is a success." Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 @olefurz: i know, men står ingensteds at de faktisk kommer til å lansere en mac klient Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Mac-klient (og eventuelt Linux-klient) kommer sikkert som et stretch goal eller som de sier i Kickstarter-teksten etter en suksessful PC-lansering. Jeg synes forøvrig industrien i sin helhet burde begynne å skille mellom begrepet PC og operativsystemet Windows. Både Linux og OS X-operativsystemer kjører jo på "personal computers". Så å si at spillet kommer ut på PC er tvetydig og må således sees i kontekst av hvilke andre "maskinvarer" (Mac) og operativsystemer (Linux) det ikke kommer på. Ok, jeg er kanskje litt pedantisk nå, men synes man burde være konsistent og bruke OS som definisjon på platform, ikke "PC"-begrepet. Med det sagt ser dette dritkult ut, og jeg har allerede støttet prosjektet. Om de får til en god multiplayer kan dette bli riktig så bra. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva er det som har skjedd med spillskaperene? Synes alle tigger om penger nå til dags. Finnes det ikke investorer mere? Spillskapere har sett seg lei av all shitten publishers driver med. Derfor velger mange å la folket/spillerbasen betale for spillet isteden. Da slipper man tilbakestående utvikling som nedumming av innholdet, korte tidsfrister og launch day DLCs. *kremt* EA. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva er det som har skjedd med spillskaperene? Synes alle tigger om penger nå til dags. Finnes det ikke investorer mere? Eg ser heller at me har uavhengige skaparar som blir støtta av tilfeldige på nettet enn at dei får pengar av investorar som er med på å påverke spelet. Kickstarter er eit ganske genialt konsept. Får du nok personar med så kan det bli ein stor sum til slutt, utan at de kostar den enkelte stort. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Multiplayer kunne blitt bra ja. Håper det kommer. Tror jeg skal støtte dette ja. Digger slik type fysikk som vi ser her. Tror jeg brukte mer tid på f.eks. å leke meg med fysikken i HL2 enn jeg brukte på å spille gjennom historien i spillet Jeg er også veldig fasinert av selskapet Planetary Resources virkelige planer om å gjøre gruvedrift i rommet. http://www.planetaryresources.com/ Med på laget har de milliardærer som Larry Page og Eric Schmidt fra google og filmskaperen James Cameron bare for nevne noen. Men de skal neppe drive noe krigføring i rommet http://youtu.be/7fYYPN0BdBw Btw, kickstarter er fantastisk. Endelig får jeg se prosjekter jeg før i tiden bare kunne drømme om at det ble satset skikkelig på. Også bra at Gamer.no tar seg tiden til å fortelle om alle disse prosjektene. Det er vel stort sett slik jeg har fått med meg alle de prosjektene jeg til nå har støttet. Endret 21. september 2012 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå