eirberen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg har en den pc`n som står i signaturen min!! Prosessoren er overklokket til 3.0ghz Temp på cpu er : 53 grader Temp på NB er : 35 grader Minnet står på 5/4 Men når pc`n har stått på en liten stud, jeg spiller musikk eller film så plutselig slår pc`n seg av... er det noe galt med geil minnet mitt?? Ser at Snekkr`n kjørte samme minnet på 2,5,7,4,4 helt stabilt. Når jeg har denne timingen så slår pc`n så restarter pc`n seg etter få sekunder. Håper noen kan hjelpe meg. PS! det er livstids garanti på minnet så jeg kan bytte det hvis det er ødlagt!! Mvh Eirik Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Det kan selvfølgelig vere en feil i en minnebrikke , men det kan vere andre årsaker også. Har du mulighet til å låne en annen brikke for å teste, er den stabil da så er jo saken grei,litt kjedelig å sende det inn hviss det er ok :wink: Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Huff nei jeg har ikke mulighet for å teste en annen minnebrikke Men finnes det et program jeg kan bruke for å finne ut om det er feil på en minnebrikke? Og hvis det programmet finner feil så kan jeg være sikker på at det er noe galt med minnebrikkene og sende dem tilbake til psdata!! Forresten kan det være strømforsyningen? har en Q-Tec 400watt psu. Sikkert ikke det beste merket. Kostet ny 345kr Mvh Eirik Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 prøv memtest 86 http://www.memtest86.com Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Og kan jeg si til psdata at dette programmet fant feil på minnet og så levere dem tilbake? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Og kan jeg si til psdata at dette programmet fant feil på minnet og så levere dem tilbake? Ja det kan du, psdata er veldig greie på returer Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 PS vil nok som komplett.no kreve at du kjører testen på www.goldmemory.cz Jeg mener at det er en av de beste testene som finnes, og det gjør komplett også. Den er i tillegg gratis =) -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Raper Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 eirberen Du vet at Geil har hatt noe problemer med minne produksjonen sin frem til august i år? http://www.abxzone.com/forums/showthread.p...&highlight=geil Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 eirberenDu vet at Geil har hatt noe problemer med minne produksjonen sin frem til august i år? http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?threadid=53029&highlight=geil Har hørt om det, men må si at alle brikkene jeg har testet har vert ok + alle dem jeg har vidreformidlet til bekjente, alle disse er før august. Av ca 30 -40 stk er det en som var feil på, så vil ikke si at det er mye da. Men som sagt ring psdata på 37253750 og forklar problemet så ordner det seg. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Ja da var memtest ferdig. WallTime: 1h 5min Cached: 512M Cache: On Ecc: OFF Test: std Pass: 10 Errors: 2114832 Ecc Errs: 0 Ja som dere ser så er dette sinnsykt mange feil. Men jeg synes det er rart at det står at alle testene er passed Håper psdata er villig til å bytte rambrikkene med så mange feil :-? Huff det er så sinnsykt skipt at det alltid skal være noe galt :( Mvh Eirik Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Nå testet jeg akkurat minnet med GoldMemory og den fant en hel hau med feil her også! har ingen annet å gjøre enn å returnere minne brikkene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Noter ned hva testene sier ring psdata support og spør etter Raymond, forklar han dette og det ordner seg Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 det er ikke bare at den trenger litt mer volt da?` ps: husk å retuner de i antistatisk pose da. komplett er i alle fall litt nøye på det har jeg lest her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå