Gå til innhold

Hjelp høy A og W på 5V - Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Jeg installerte programvaren som kommer for strømforsyninga Gigabyte GT 800w Odin, der kom det opp rød alarm på 5V railen. Jeg sjekket so i SIW - System Information for Windows. og da så jeg følgende:

5V: 135W, 25.6A

Når jeg sjekker spesifikasjonen til strømforsyningen så er denne satt maks 28A på 5V.

I maskinen finnes det følgende:

Hovedkort: Gigabyte X48-DQ6

CPU: Intel Q6600, 2.4Ghz (ikke overklokket)

RAM: 2GB x 4 Mushkin

GFX: Gainward GF 8800 GT

SSD: Intel X-25M 80GB

HD: 500GB Samsung

Vifter: 4 x 3Speed Antec 120mm

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så utrolig mye som går på 5V-railen, er dette normalt, skal det virkelig trekke så mye og spesielt når det ikke er last på maskinen, her er det når maskinen er idle og nyformatert...?!?!?

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er ikke varm og ikke ustabil, den går som en klokke selv under spilling fungerer den kjempe bra, godt mulig at det er sensorfeil. Men hadde vært greit å funnet ut hva det kan være. Fant noe gammel informasjon om at gamle hovedkort bruker 5V til CPUen, kan dette stemme her, trodde Q6600 brukte 12V via den lille strøm kabelen, men hvis denne bruker 5V så kan det jo hende at dette er innefor rimelighetens grenser. Fint du noen har flere forslag her...

Frank

Lenke til kommentar

Takker for informasjonen, jeg installerte ut3 på nytt og testet og det fungerte som bare det uten noe større problemer. Jeg tipper at som du kanskje skriver at informasjonen er feiltolket eller sensorfeil. For maskinen er dønn stabil og det er nok at luftstrøm igjennom kabinettet, ikke noe jeg har å utsette på den. Satser på at det går greit :-)

Tusen takk for hjelpa :-) Gir det et poeng jeg.

Frank

Lenke til kommentar

Dette gjelder ikke bare SIW, men også det opprinnelige programmet som følger med PSUen, jeg har derimot en mistanke om at det er en sensor som går litt for kjapt rundt svingen. Maskinen har gått dønn stabil i over 5år. Håper den går 5år til, det er den beste og mest stabile strømforsyningen jeg noen gang har hatt.

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...