frank_jarle Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg installerte programvaren som kommer for strømforsyninga Gigabyte GT 800w Odin, der kom det opp rød alarm på 5V railen. Jeg sjekket so i SIW - System Information for Windows. og da så jeg følgende: 5V: 135W, 25.6A Når jeg sjekker spesifikasjonen til strømforsyningen så er denne satt maks 28A på 5V. I maskinen finnes det følgende: Hovedkort: Gigabyte X48-DQ6 CPU: Intel Q6600, 2.4Ghz (ikke overklokket) RAM: 2GB x 4 Mushkin GFX: Gainward GF 8800 GT SSD: Intel X-25M 80GB HD: 500GB Samsung Vifter: 4 x 3Speed Antec 120mm Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så utrolig mye som går på 5V-railen, er dette normalt, skal det virkelig trekke så mye og spesielt når det ikke er last på maskinen, her er det når maskinen er idle og nyformatert...?!?!? Frank Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Er problemet noe annet enn at et diagnoseverktøy gir en alarm? Er maskinen ustabil eller blir den veldig varm? Kan det være en feil på en sensor? Har denne vist noe annet før? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Maskinen er ikke varm og ikke ustabil, den går som en klokke selv under spilling fungerer den kjempe bra, godt mulig at det er sensorfeil. Men hadde vært greit å funnet ut hva det kan være. Fant noe gammel informasjon om at gamle hovedkort bruker 5V til CPUen, kan dette stemme her, trodde Q6600 brukte 12V via den lille strøm kabelen, men hvis denne bruker 5V så kan det jo hende at dette er innefor rimelighetens grenser. Fint du noen har flere forslag her... Frank Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Om den har vist noe annet før kan jeg desverre ikke minnes da jeg ikke har installert programvaren før nå, desverre...Jeg trakk bort kabelen til viftene og til DVD-en, dette hadde ingen betydning. resultatet var det samme som før... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 For ordensskyld kan man jo nevne at 25,6 A på 5V gir 128W, ikke 135W, så enten er en sensor feil, programmet galt eller så bli informasjonen mistolket. 1 Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Takker for informasjonen, jeg installerte ut3 på nytt og testet og det fungerte som bare det uten noe større problemer. Jeg tipper at som du kanskje skriver at informasjonen er feiltolket eller sensorfeil. For maskinen er dønn stabil og det er nok at luftstrøm igjennom kabinettet, ikke noe jeg har å utsette på den. Satser på at det går greit :-) Tusen takk for hjelpa :-) Gir det et poeng jeg. Frank Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Man skal generelt ikke stole på programvare når man måler ting som spenning eller strøm fra PSU. SIW er nok på jordet med målingene, så se bort i fra dem. 1 Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Dette gjelder ikke bare SIW, men også det opprinnelige programmet som følger med PSUen, jeg har derimot en mistanke om at det er en sensor som går litt for kjapt rundt svingen. Maskinen har gått dønn stabil i over 5år. Håper den går 5år til, det er den beste og mest stabile strømforsyningen jeg noen gang har hatt. Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå