RaHo Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg skal kjøpe meg speilreflekskamera og tenkte at Canon EOS 600D skulle være et bra valg. For tiden bor jeg i USA (skal være her til juni 2013), og her heter dette kameraet Canon Rebel T3i. Det ser iallfall ut til å være det samme kameraet. Er det noen som vet noe om dette? Er det noen ulemper ved å kjøpe et kamera som har et annet produktnavn enn det som brukes ellers i verden? Kan det for eksempel være vanskelig å få reparert kameraet i Norge? Jeg vet at objektiver som passer til EOS 60D-kameraet også passer til Rebel T3i, dermed skulle det vel ikke være noen grunn til å frykte at det ikke er kompatibelt med øvrig Canon-utstyr?! Kanskje skal jeg bare "hoppe opp" til 60D for å være helt trygg? Jeg synes imidlertid 600D er hendigere.. Takknemlig for svar:) Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jepp, det er nøyaktig samme kameraet. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Det er ingen grunn til å frykte det du frykter. Kameraet heter bare noe annet i USA enn her. Ellers er de helt like. Den eneste ulempen ved å kjøpe i USA er at du ikke får den gode norske garantien/reklamasjonen, men det samme vil være tilfelle hvis du kjøper 60D i USA. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Også kjent som Kiss X5 i Japan - eksakt det samme. Fold ut timeline nederst her for å se de forskjellige navnene: http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_600D Lenke til kommentar
RaHo Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Tusen takk for alle svar! Nå er jeg fyktløs:) Ja, det med garantien er jeg klar over. Mulig jeg kjøper en (dyr) utvidet garanti som skal vare i tre år. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Du kan også vurdere pris opp mot Norge, ofte at prisen ikke er så veldig forskjellig, og får du det til omtrent samme pris i Norge er jo fordelen 5år med forbrukergarantier. Objektiver er en annen sak, de er ofte endel billigere en i Norge hvis man kjøper kvalitetsobjektiver, vil anbefale Canon 15-85 IS om normalzoom og Canon 70-200 "denne får du i 4 utgaver" som telezoom, disse to er blandt det beste du får og prisene er ikke avskrekkende. En 430EX II blits er heller ikke og forakte til innendørs bilder og ute i sterk sollys. Endret 20. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
RaHo Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Takk for tips! Ja, hadde jeg tenkt meg om før jeg reiste, hadde jeg muligens kjøpt kameraet i Norge på grunn av garantiordningene. Men nå vil jeg ikke vente med å kjøpe til jeg kommer hjem i juni.. Litt billigere er det her, selv de mer rimelige objektivene, og jeg har fått et godt tilbud på et 18-135-objektiv. Tror jeg slår til på det. Jeg er i nybegynnerklassen:) Lenke til kommentar
to88he Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 T3i "superduper 2500" Fjåsete amerikansk tullenavn. Hvorfor ikke bare kalle det 600D som i resten av verden? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) T3i "superduper 2500" Fjåsete amerikansk tullenavn. Hvorfor ikke bare kalle det 600D som i resten av verden? Det kan hende at 600d ikke kan brukes i USA, eller et av de eldre kameraene har et navn som var upassende på en eller annen måte, eller du kan ha helt rett. Det er helt vanlig at et produkt har forskjellige navn for og ikke være støtende i andre kulturer eller pga. varemerkenavn. Ta en kikk på disse lite heldige navnvalgene. PÅ 70tallet var det ei relativ ukjent Norsk gruppe som het Bajs, de skulle på turne i Sverige og begynte i Stockholm med brask og bram, problemet var at både innleieren og publikum trodde det var et punkrockband , men de spilte psykedelisk jass bajs = Dritt/drite. Endret 21. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå