Elwani Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Heisann. Jeg kan jo starte med engang med å fortelle at jeg ikke er kristen, men jeg skriver her i håp om litt hjelp. Rett og slett så trenger jeg forslag til gode bibel vers, som er ment å gi styrke i tunge tider, også trenger jeg det direkte oversatt til Latin (Det er jo ikke sikkert dere kan hjelpe meg med, men bibel vers hadde vært fint å fått). Jeg har planer om å tattovere det på armen, som en påminnelse om at når ting er tungt, og ingenting går som det skal, så er det alltid noen (eller noe) man kan snu seg til for å søke etter hjelp. Det er det jeg vil at det bibel verset skal stå for, eller symbolisere. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 omnis arbor quae non facit fructum bonum exciditur et in ignem mittitur Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 omnis arbor quae non facit fructum bonum exciditur et in ignem mittitur Every tree that bringeth not forth good fruit is hewn down, and cast into the fire Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Takk takk Tar gjerne imot flere forslag. Noen som klarer å oversette det her til direkte latin? Google translate fungerer veldig dårlig til det her "Selv om jeg går i dødsskyggens dal, frykter jeg ikke for noe vondt. For du er med meg. Din kjepp og din stav, de trøster meg" Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Ble litt grovt på slutten der... Hvorfor vil du tatovere bibelvers om du ikke er kristen? Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Fordi det er symbolisk, det er så mange som ikke er kristne som klarer å finne styrke i gud, uten å tro. Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Anbefaler deg å lese litt i Matteus evangeliet, hva med disse: Mat 6:25 Er ikkje livet meir enn maten, og lekamen meir enn kleda? 6:26 Sjå på fuglane under himmelen. Ikkje sår dei, ikkje haustar dei, ikkje samlar dei i hus, men Far dykk i himmelen gjev dei føde. Er ikkje de mykje meir en dei? 6:34 Syt då ikkje for morgondagen. For morgondagen skal syta for seg sjølv. Kvar dag har nok med si eiga møde. Mat 7:8 For kvar den som bed, han får; den som leitar, han finn, og den bankar på, skal latast opp for. Mat 28:20 Og sjå, eg er med dykk alle dagar så lenge verda står. Tilslutt, ett jeg ikke vet hvor er hentet fra: You must lose your self for Me; then you’ll find life indeed. What good will it be for you to gain the world as a whole, If the end result is losing your own soul? Og siden jeg først måtte redigere innlegget mitt etter at du svarte kan jeg legge til at det er hyggelig å hjelpe, er glad for at du likte utdragene Endret 20. september 2012 av 1Q84 Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Hjertelig takk for svar Likte den siste på engelsk der. Skal ta en kikk i Matteus evangeliet også, takk Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Her er det siste sitatet på norsk: Hva gagner det et menneskeLuk. 9, 23 - 26 23 Han sa til alle: Om noen vil komme etter meg, da må han fornekte seg selv og hver dag ta sitt kors opp og følge meg. 24 For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, han skal berge det. 25 For hva gagner det et menneske om han vinner hele verden, men mister seg selv eller tar skade på seg selv? 26 For den som skammer seg ved meg og mine ord, ham skal også Menneskesønnen skamme seg ved når Han kommer i sin og Faderens og de hellige englers herlighet. Her er salme 23 på latin; http://www.recmusic.org/lieder/get_text.html?TextId=2530 (Du kunne f.eks. googlet "pslam 23 in latin") Oppmuntrende ord: "Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk". "Han skal tørke hver tåre fra deres øyne" "Salige er de som sørger" "Så er det da ingen fordømmelse for den som er i Kristus Jesus" "Jeg har vunnet over verden" "Jeg er veien, sannheten og livet" "Tro, håp og kjærlighet" "Å frykte Herren er begynnelsen til kunnskap" "Han verner rettens stier og vokter veien hans trofaste går." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå