Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg kommer alltid til å leve ensom.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, du tar feil. Livet er ikke dømt til å gå til helvete for deg bare fordi det ikke er på topp nå. Livet er det du gjør det til, og nå bidrar du til å gjøre det kjipere enn det trenger å være. Legg om livsstilen og innstillingen din, så skal du se det hjelper.

Jada, og ein hudpleiar kan sveise skipsventilar heilt forutan rettleiing...

Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Livet er ikke dømt til å gå til helvete for deg bare fordi det ikke er på topp nå. Livet er det du gjør det til, og nå bidrar du til å gjøre det kjipere enn det trenger å være. Legg om livsstilen og innstillingen din, så skal du se det hjelper.

Jada, og ein hudpleiar kan sveise skipsventilar heilt forutan rettleiing...

Kan du skrive det på bokmål?
Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Livet er ikke dømt til å gå til helvete for deg bare fordi det ikke er på topp nå. Livet er det du gjør det til, og nå bidrar du til å gjøre det kjipere enn det trenger å være. Legg om livsstilen og innstillingen din, så skal du se det hjelper.

Jada, og ein hudpleiar kan sveise skipsventilar heilt forutan rettleiing...

Kan du skrive det på bokmål?

 

Sure, and a skin carer can weld ship engines completely without tutoring.

 

Jistě, a kůže pečovatelka může svařovat lodních motorů zcela bez doučování

.

Βέβαια, και ο φροντιστής του δέρματος μπορεί να συγκολλούν κινητήρες πλοίων εντελώς χωρίς διδασκαλία.

 

當然,和皮膚照顧者可焊接船舶發動機完全沒有家教。

 

Pewnie i opiekun skóra może spawać silników okrętowych zupełnie bez korepetycje.

 

確かに、肌の世話をする人は完全に家庭教師なしで船のエンジンを溶着する可能性があります。

 

בטח, ומטפל עור יכול לרתך מנועי ספינה לחלוטין בלי שיעורים פרטיים

 

Конечно, и кожа уход может сварить судовых двигателей полностью, без обучения.

 

Sure, og en hud plejer kan svejse skibsventiler helt uden vejledning.

 

 

Eller nei. :sleep:

Endret av Staketten
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Livet er ikke dømt til å gå til helvete for deg bare fordi det ikke er på topp nå. Livet er det du gjør det til, og nå bidrar du til å gjøre det kjipere enn det trenger å være. Legg om livsstilen og innstillingen din, så skal du se det hjelper.

Jada, og ein hudpleiar kan sveise skipsventilar heilt forutan rettleiing...

Kan du skrive det på bokmål?

 

Sure, and a skin carer can weld ship engines completely without tutoring.

 

Jistě, a kůže pečovatelka může svařovat lodních motorů zcela bez doučování

.

Βέβαια, και ο φροντιστής του δέρματος μπορεί να συγκολλούν κινητήρες πλοίων εντελώς χωρίς διδασκαλία.

 

當然,和皮膚照顧者可焊接船舶發動機完全沒有家教。

 

Pewnie i opiekun skóra może spawać silników okrętowych zupełnie bez korepetycje.

 

確かに、肌の世話をする人は完全に家庭教師なしで船のエンジンを溶着する可能性があります。

 

בטח, ומטפל עור יכול לרתך מנועי ספינה לחלוטין בלי שיעורים פרטיים

 

Конечно, и кожа уход может сварить судовых двигателей полностью, без обучения.

 

Sure, og en hud plejer kan svejse skibsventiler helt uden vejledning.

 

 

Eller nei. :sleep:

Hvis du tolket mitt innlegg slik tolket du det feil. Det krever ofte opplæring, naturligvis, men det lar seg fortsatt gjøre å komme ut av situasjonen han er i nå.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg kommer alltid til å leve ensom, det har jeg forstått. Jeg er en mann som ingen liker, som ingen vil ha. Å innse det er en sorg som ikke har noen grenser...Så fort man avviker fra det normale så er man tydelig en tulling som ingen vil ha med å gjøre. Drikker brennevin som en svamp også, for å føle meg bedre i min ensomhet.

 

Har også innsett at familien kommer til å dø ut, jeg kommer aldrig til å finne meg ei søt dame og bli pappa.

 

Jeg prøver å akseptere at jeg alltid kommer til å være ensom, alene. Jeg har blitt et negativt menneske, en pessimist. Følelsen av å være ensom spiser opp meg levende, og tro meg, det gjør vondt. Tror ikke at jeg klarer denne ensomheten resten av mitt liv.

 

Hva faen skal jeg gjøre?

 

Anonym poster: 9d5befc2b97cb3099dc83c65f6a64ac7

 

Har du prøvd å snakke med en psykolog? Tror ikke det er noe særlig galt med det bare fordi du er usosial osv slik jeg forstår det. Du er langt fra den eneste som sliter med å være sosial. Jeg tror ikke jeg har så mye kunnskap når det kommer til å finne en dame, da jeg aldri har hatt en selv.

Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Livet er ikke dømt til å gå til helvete for deg bare fordi det ikke er på topp nå. Livet er det du gjør det til, og nå bidrar du til å gjøre det kjipere enn det trenger å være. Legg om livsstilen og innstillingen din, så skal du se det hjelper.

Jada, og ein hudpleiar kan sveise skipsventilar heilt forutan rettleiing...

Kan du skrive det på bokmål?

 

Sure, and a skin carer can weld ship engines completely without tutoring.

 

Jistě, a kůže pečovatelka může svařovat lodních motorů zcela bez doučování

.

Βέβαια, και ο φροντιστής του δέρματος μπορεί να συγκολλούν κινητήρες πλοίων εντελώς χωρίς διδασκαλία.

 

當然,和皮膚照顧者可焊接船舶發動機完全沒有家教。

 

Pewnie i opiekun skóra może spawać silników okrętowych zupełnie bez korepetycje.

 

確かに、肌の世話をする人は完全に家庭教師なしで船のエンジンを溶着する可能性があります。

 

בטח, ומטפל עור יכול לרתך מנועי ספינה לחלוטין בלי שיעורים פרטיים

 

Конечно, и кожа уход может сварить судовых двигателей полностью, без обучения.

 

Sure, og en hud plejer kan svejse skibsventiler helt uden vejledning.

 

 

Eller nei. :sleep:

Hvis du tolket mitt innlegg slik tolket du det feil. Det krever ofte opplæring, naturligvis, men det lar seg fortsatt gjøre å komme ut av situasjonen han er i nå.

Hadde du vore der han er nå, så hadde du skjønt at det ikkje er berre å oppfordre til å "bli meir sosial". Det blir nett som å redigere bilete: Du har photoshop tlgjengeleg, han berre Paint. Det seier seg sjølv kven som strevar mest. Då er ikkje sjølvsagtheiter og billege poeng til nokor hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg lyver ikke, det har man ingen vinning av og ihvertfall ikke på dette forumet. Jeg har faktiskt litt sosial angst. Føler meg også deprimert til tider men det er vel ikke så rart med tanke på det jeg skrev i trådstarten?

 

Nei, noe spesiellt har vel ikke skjedd. Flyttet for 4-5 år siden, og fikk noen venner her. Eller rettere sagt, trodde at de var venner. Men ble hard på flaska og de sluttet å kontakte meg. Møter dem av og til på butikken osv, men nå snakker de til meg som om jeg var utviklingshemmet.

 

Anonym poster: 9d5befc2b97cb3099dc83c65f6a64ac7

 

Høres ikke kjekt ut, men jeg tror du bør prøve å finne deg nye venner, altså du sier du er 20 år, du har jo mange flere år igjen! Ikke la folk tråkke på deg, ikke la andre behandle deg som om du var noe du ikke er, jeg tror ikke du er utviklingshemmet bare fordi du har sosial angst, jeg har selv problemer med å finne meg venner og være sosial, men det er noe man må jobbe med!

 

Og jeg tror på deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er ikke alle som er ment til å leve med andre, noen kommer til å være forever alone. Man trenger ikke psykolog fordi man er en av dem. Deal with it og gå videre

 

Dette stemmer da ikke, selv om man har problemer med å være med andre betyr det ikke at man alltid skal være aleine, ditt innlegg er jo ikke særlig konstruktiv nei!

 

Dersom en person roper om hjelp (noe trådstartet gjør!) så betyr det jo at han vil så iherdig ha hjelp! F.eks så er det mange leger osv som sier at Asperger syndromet gjør at de ikke vil være med andre, det stemmer ikke, det er en myte, Aspergere vil også ha med andre, men de sliter med det, det er forskjellen!

 

Trådstarter, ikke la slike folk som denne fyren tråkke på deg, fordi det er akkurat hva han gjør!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ikke vri og vreng på det jeg sier da.

 

Jeg vrir ikke på det, jeg sier hva du sier og som jeg synes er å tråkke både på deg selv (så din første post) og trådstarter. Jeg er selv en 17 åring som sitter for det meste for meg selv, men det betyr ikke at jeg ikke prøver å være sosial, fordi det prøver jeg hele tiden på. Dersom man bare sier nei nei nei så kommer man ingen vei, derfor må man forandre tanke sett, og om nødvendig få hjelp.

 

Ingen skal bare sitte der for seg selv dersom en ikke vil, noe trådstarter beviser at han ikke vil, han vil prøve, ellers hadde han jo ikke laget denne tråden..

 

Håper jeg får deg til å tenke litt og.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bli vandt med tanken av å være alene resten av livet. Lær å ha det gøy på egenhånd.

Vennskap kan være en stor ting i livet men slettes ikke nødvendig. Kjærlighet er en enda mindre en.

Fokuser på å ha det gøy og ikke på det du tror du trenger for å trives.

 

Synes det er skremmende at dere kommer med oppmuntring om å være aleine, istedenfor å presse en selv til å gjøre noe man kanskje synes er tøft, men som er viktig, jeg må si livet er kjedelig dersom man ikke har venner!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil egentlig oppfordre alle som ikke har noe konstruktivt å komme med, at dere vennligst bare ikke poster innlegg.

 

Trådstarter spurte hva han skulle gjøre med hans situasjon, og da er det utrolig dumt av dere å komme med innlegg som bare får han til å se negativt på ting, vi må heller få han til å se positivt på livet, uansett om han har problemer sosialt. Å si noe som "Det er ikke alle som er ment til å leve med andre" så hjelper dere jo ikke en drit, så vær så snill, hold dere unna.

 

Trådstarter, send meg gjerne en PM dersom du vil ha noen å snakke med.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Livet er ikke dømt til å gå til helvete for deg bare fordi det ikke er på topp nå. Livet er det du gjør det til, og nå bidrar du til å gjøre det kjipere enn det trenger å være. Legg om livsstilen og innstillingen din, så skal du se det hjelper.

Jada, og ein hudpleiar kan sveise skipsventilar heilt forutan rettleiing...

Kan du skrive det på bokmål?

 

Sure, and a skin carer can weld ship engines completely without tutoring.

 

Jistě, a kůže pečovatelka může svařovat lodních motorů zcela bez doučování

.

Βέβαια, και ο φροντιστής του δέρματος μπορεί να συγκολλούν κινητήρες πλοίων εντελώς χωρίς διδασκαλία.

 

當然,和皮膚照顧者可焊接船舶發動機完全沒有家教。

 

Pewnie i opiekun skóra może spawać silników okrętowych zupełnie bez korepetycje.

 

確かに、肌の世話をする人は完全に家庭教師なしで船のエンジンを溶着する可能性があります。

 

בטח, ומטפל עור יכול לרתך מנועי ספינה לחלוטין בלי שיעורים פרטיים

 

Конечно, и кожа уход может сварить судовых двигателей полностью, без обучения.

 

Sure, og en hud plejer kan svejse skibsventiler helt uden vejledning.

 

 

Eller nei. :sleep:

Hvis du tolket mitt innlegg slik tolket du det feil. Det krever ofte opplæring, naturligvis, men det lar seg fortsatt gjøre å komme ut av situasjonen han er i nå.

Hadde du vore der han er nå, så hadde du skjønt at det ikkje er berre å oppfordre til å "bli meir sosial". Det blir nett som å redigere bilete: Du har photoshop tlgjengeleg, han berre Paint. Det seier seg sjølv kven som strevar mest. Då er ikkje sjølvsagtheiter og billege poeng til nokor hjelp.

Det har du rett i og det forstår jeg. Jeg forsøkte heller ikke å komme med en konkret plan for hva han skal gjøre for å få det bedre, men å fremheve at det faktisk er mulig å leve sosialt selv om det går dårlig nå. Og jeg vil påstå at enkle poeng faktisk kan være til hjelp, hvis det er utelukkende for oppmuntring. Men det kan i grunn være det samme, vi er nok egentlig enige. Mulig dette er blitt spurt om før, men har trådstarter noen hobbyer/interesser?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det har du rett i og det forstår jeg. Jeg forsøkte heller ikke å komme med en konkret plan for hva han skal gjøre for å få det bedre, men å fremheve at det faktisk er mulig å leve sosialt selv om det går dårlig nå. Og jeg vil påstå at enkle poeng faktisk kan være til hjelp, hvis det er utelukkende for oppmuntring. Men det kan i grunn være det samme, vi er nok egentlig enige. Mulig dette er blitt spurt om før, men har trådstarter noen hobbyer/interesser?

 

Noe jeg bare har lyst til å på minne deg og alle andre som poster her, så er det mest essensielle med å kunne være sosial det å kunne klare det. Når en sier "gå å vær sosial", så er det lite kick i det, du kan liksom ikke si til en person at han skal fly til månen uten å være astronaut, for vi som har sosiale problemer er det nesten som å reise til månen: Det er vanskelig, og hardt.

 

Jeg tror heller vi kan gi trådstarter tips til hvordan å tilpasse seg det sosiale, hvor han kan finne seg venner etc, istedenfor å komme med poster og innlegg som ikke hjelper, ikke kom med fakta om asosialitet osv det er rett og slett ikke konstruktivt.

 

Og noe mange har problemer å innse når det kommer til dette feltet er at de tror de er de eneste, til og med jeg trodde jeg var den eneste til et punkt, og på ett tidspunkt tenke jeg å ende det istedenfor å kjempe, men det er feigt. Og slike innlegg som du kom med i starten bare styrker akkurat den biten.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er garantert mange som er i samme situasjon som deg TS, og folk som har like problemer. Hva med å komme seg til en lege/psykolog og komme inn i en form for gruppeterapi med folk som har noen av de samme plagene? Kanskje dette er en måte å bli kjent med nye folk på? Folk du har ting til felles med?

 

Du er bare 20 år, hele livet foran deg, men ting løser seg sjelden av seg selv. Søk hjelp, eller gjør forandringer med livet ditt nå. selvom det kan være vanskelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...