Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei! Byttet for en stund siden ut pæra mi med nightbreaker. Kjøpte da HB4. (de som solgte den mente det var det samme som h4). Det som står i manualen er at jeg skal ha h4 sokkel. Byttet pæra men den ser merkverdig nok lik ut h4 pæra.. dvs formen på glasset er vel noe spesifikt, men den passset og lyser. Nå har jeg studert på osram og ser at de har både H4 og HB4. Burde jeg finne H4 og sette i ? Hva er forskjellen på h4 og hb4? Kan noe bli ødelagt?(etter 6 måneder lolo). Sjekket på nett men fant bare på engelsk om en spesifikk modell.. (WTF) Lenge leve newbs og biler.. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Sett i en vanlig H4 igjen. Disse to pærene er ikke de samme. http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lamp_types Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 HB4 og H4 er så veldig forskjellig at det er komplett umulig å både ta feil av dem, og montere dem feil. Det er tilogmed to helt forskjellige tilkoblingssokler på dem. HB4 har èn glødetråd, og har en 90-graders plastsokkel, dvs. tilkoblingen kobles til med plugg 90 grader i forhold til pæra. H4 har to glødetråder og har en aksiell sokkel med 3 pinner, og kobles til med plugg rett bakpå pæra. Du har enten fått en H4, eller så skulle du ha en HB4, det er ikke noe annet alternativ. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Takk for svar,, var en H4 fant jeg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå