Takkformeg Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Nevermind.. Slett Endret 2. september 2014 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Så godt å høre at alt er på stell! Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Har du en Forester til, Rice? Har sett en (ikke grønn, lurer på om den var rød) halvrigget en flere ganger i byen i det siste, som definitivt har moddet noe under panseret(eller i verste fall kun eksosen) ut fra lyden å dømme. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg 3 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Rått! Jeg vil høre mer lyd Også utenifra! Endret 9. september 2014 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Rådebank igjen? Vurdert en litt mer oppegående motorbygger? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
FeskarBlauk Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Kan begynne på begynnelsen.. Kjøpte bilen ferdig trimmet med STI motor etc, en kald vinternatt gikk det galt. Femtegir, trykket nådde 0,5 bar, og skjøt opp til 1,5, bilen rev seg løs fra underlaget som var veldig glatt plutselig... havnet oppå en midtrabatt og hjulstilling ble seende slik ut Bakskjermen/døra ble slik Høyre framfelg døde Vi var sikre på det var tannstanga som var gåen for vi kunne ikke se noe galt i forstillinga ellers... Fikk tak i en brukt tannstang fra en høgger på østlandet, byttet rundt, fortsatt like skjev forstilling, så da bytta vi tilbake.. Så la vi merke til dette Fikk bestilt en bærearm fra en legacy 95 modell (subaru er som lego så alle bruker samme understellsdeler bortsett fra sti som har litt mer morosaker) Pusset den ned og lakket før montering Fikk bilen på veien med litt skjev hjulstilling, men kjørte den i påvente av 4hjuls. Følgeskade av vinterkrasjen.. Høyre drivaksling fikk seg en trøkk, så den knakk under en litt hard igangsetting... Vrei den tvert av... Tilbake til skruing. Bestilte en brukt STI drivaksling og fant ut til min overraskelse at bilen hadde orginale stikkakslinger, for sti akslingen jeg fikk var enda feitere enn de feite akslingene som satt på Måtte heve bilen et par mm for at jeg skulle få plass til den gigantiske mansjetten på STI akslingen. Nytt prosjekt med tiden: Få tak i de resterende 3 akslingene i STI.... Gikk i gang med opprydding i et rotete motorrom samt la opp jording i forberedelse for anlegg Flyttet spylervæsketanken tilbake til orginal plassering Hjemmelagd catchtank Fikk nye målere i posten som ble bestilt før jeg smalt bilen... DEFI advance CR, oljetrykk, oljetemp og turbotrykk Alpine spiller ble montert Måtte styre unna en elg og parkerte bilen uti grøfta. Bilen ble litt skrablet under, fikk en liten trøkk i bunnpanna, og reiv en sensorledning til de nye målerene Fikk en orginal takspoiler med bilen, så da ble det på tide å montere den. Borte i bakluka med blandede følelser... Lakket hullene med hammerite for at de ikke skulle ruste Fikk vingen lakket matt svart og monterte. Lakkerte samtidig dette håndtaket Med tiden blir hullene til det og bakruteviskeren sveist og alt blir lakket opp. PAKKE Er foringer til hele bakstillingen, styresnekke og forstilling samt noe som heter whiteline anti lift kit, får litt mer caster av den og bedre stabilitet ved pådrag (mindre løft foran) Hadde problemer med oljetemperatur, den havna på 130 grader, så måtte ta noen grep før jeg tok turen til vålerbanen for min første banekjøring i mai.. Kjørte til vålerbanen, storkoste oss, kjørte turboen rød, oljetempen gikk aldri over 90 grader. På vei hjem totalhavarerte et hjullager, så vi ble strandet i sandefjord.. Fikk tak i lett brukt spindel fra england Gamle hjullageret Monterte powerflex foring og antilift kit i forstillinga i samme slengen som jeg byttet spindel Du vet bilen er stiv nok når du kan skifte 2 dekk av gangen Ble på tide med nye, låsbare panserlåser.. Endelig feriepenger, så da ble det fiks av bakskjermen Resultatet (Nei, døren er ikke fikset. Den blir byttet en gang når jeg har råd.) Ble altfor blankt der det var nylakket, så hele bilen fikk seg 4 omganger med polering, så carnubavoks... Hva i farsken hvor bra resultat du fikk etter gjennoppretting.. Var det noe særlig rust i den hjulbuen før du begynte og sveiset du inn nytt eller var det bare nedpussing? Og hvilken lakk har du brukt? Ser nesten ut som proft lakkeverksted sitt arbeid haha Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
FeskarBlauk Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Jo takk! Ble så engasjert i prosjektet fordi det var gjort så skikkelig, så det skal du ha! Bra jobba Men hva var fremgangsmåten med å fikse det da? Har selv en liten rust stripe i min Legacy i hjulbuen som jeg vil bli kvitt på en slik måte haha! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Meh Endret 18. april 2016 av Takkformeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå