Baklengs Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei, jeg bygde i dag min første PC. Brukte god tid på PC'en og føler at jeg gjorde en grundig og nøyaktig jobb, men når jeg skrur den på så skjer det ingenting, eller det bil si alle vifte går rundt etc. Men det er ikke noe bildet på skjernmen og på hovedkortet ( ASUS M5A97) så lyser det konstant rødt over en lampe som heter CPU_LED dette skremmer meg. Jeg har lagt masse penger i denne PC'en så please hjelp meg !! Er det noe jeg kan gjøre for å fikse problemet? Please svar ! Lenke til kommentar
xeye Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Sikker på at du har koblet kablen fra skjermkort til skjerm og ikkje fra hovedkort til skjerm. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Har du koblet til EATX12V (8-pins kontakt fra strømforsyning til hovedkort)? Prøv også med bare 1 minnebrikke om gangen, det er mulig det er noe galt med en av dem. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 når fikk am3+ egen skjermutgang-.-? Sjekk heller om du har satt i cpukabelen. Ofte lett å glemme, men hk skal ha 24 pins(evt. 20 pins) + 8 pins(evt 4 pins) på hk. Annet alternativ er kabelen til skjermkort, men det er mer sannsynlig at cpukabel er synderen med tanke på at lampa lyser rødt. Siste forslagg er minnekonfigurasjon.. forsikre deg om at minnebrikkene er i riktig spor. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Og før du satte i hovedkortet hadde du på avstandsskruer, og rett antall og plassering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå