Gå til innhold

Bygge pc selv, men mangler PCU.

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått hjelp til å sette opp pc'en min og har endt opp med den nedenfor.

Har fått et problem og det er at PSU, ikke er tilgjenglig lenger, er derfor uten. Hva bør jeg velge, noen som har god erfaring med noen og hva trengs for å få den til å gå mest mulig stille?

Trenger også trådløst nettverkskort, noen som har anbefaling?

Skal også gjøre det billigst mulig, så trenger best mullig PSU til rimeligst pris.

post-281652-0-08156500-1348088514_thumb.jpg

Endret av Larsen89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger jeg noe mer vifter eller noe i dataen for å holde den kjølig nok?

http://www.dustinhome.no/product/5010462266/ocz-modxstream-pro-700-watt-psu/

Noen som har hørt om dette merket før? Ser den får greie tilbakemeldinger.

Ingen som har peiling på trådløse nettverkskort?

OCZ er store innen minne, SSD og slikt. Men den du lenket til bråker en del, så det blir vel neppe aktuelt hvis du vil ha en stillegående maskin.

ASUS PCE-N53 er et bra internt nettverkskort.

Lenke til kommentar

Hva med Corsair TX 650W V2 eller Silver Power SP-SS850 850W PSU -Demo

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 2× 6pin PCIe, 2x 6+2pin PCIe, 12x SATA begge burde være mere en god nok til prisen, så har du mulighet å overklokke litt senere også.

Hvordan er disse som er foreslått her på lyd? Hvilken bråker minst, evt. hvilken skiller seg ut som den beste?

http://www.dustinhome.no/product/5010625923/cooler-master-silent-pro-m2-atx12v-2-3-620w/

Dette er den siste som er foreslått utenom dem i linken.

Lenke til kommentar

Gold og platium sier mere om effektnivå og kvalitet. Men det eneste det sier at strømforsyningen er testet til en viss standard, istedenfor å selge strømforsyningen til noname levrandører ofte fra kina.

Skal du først og fremst ha lydløst:Silver Power SP-S460FL 460W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 2x 6+2pin PCIe, 5x SATA, 5x Molex, Fanless eller Seasonic X-460FL 460W men disse er stiv pris og ikke minst gir lite for pengene. Nå må man huske på med mindre man har f.eks Prolimatech Megahalems

Intel Socket 775/1156/1366 som cpu kjøler og Alpenföhn skjermkortkjøler, Peter 79XX Edition vil man neppe klare å få helt lydløs maskin.

F.eks Corsair TX 650W eller SILVERPOWER SP-SS750M 750W burde være i mellom segmente angående pris, støy og effektnivå.

COOLER MASTER ville jeg styrt unna selv har jeg hatt det merket verken kvaliteten er noe å skryte over og man skulle nesten tro man får en kina kondensator som støyer mye.

Consair, Silverpower eller Seasonic er de jeg ville sett på.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...