Klossmajoren Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Dette er til et skoleprosjekt jeg driver meg... for å ta det kort, så vil jeg gjerne vite hvor lang tid det tar for et vanlig menneske, med helt vanlig BMI, rundt 15-20 år, ingen sykdommer eller liknende å omkomme ved at personen faller uti et vann, for å så komme seg opp på land. Ikke lage noe bål eller liknende, bare sitte/ligge helt stille på bakken uten å bevege seg stort. Det er mellom -5 og 0 grader i lufta og dette er om kvelden. Trenger kun et Ca. svar... (mellom .... og .....) Lenke til kommentar
dlerooee Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 How long it takes you to develop frostbite will depend on the conditions. For example, if it's 0 degrees F with a wind chill of -19 degrees F, you could be frostbitten in 30 minutes, but if its -15 degrees F with a wind chill of -55 degrees, you could get frostbite in as little as 5 minutes, according to the National Weather Service. Despite these risks, "Human beings can go out in very extreme cold environments and do very well," Castellani said. People climb mountains, trek in the Arctic, and swim the English Channel, which has very low water temperatures. And people who expose themselves to cold frequently can adapt to the frigid temperatures, producing and retaining heat more effectively, Sawka said. F=Grader. http://www.livescience.com/6008-person-freeze-death.html Kanskje ikke du fikk en hel nøyaktig svar, men her drøftes det rundt andre ting som kanskje er nyttig for deg. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 How long it takes you to develop frostbite will depend on the conditions. For example, if it's 0 degrees F with a wind chill of -19 degrees F, you could be frostbitten in 30 minutes, but if its -15 degrees F with a wind chill of -55 degrees, you could get frostbite in as little as 5 minutes, according to the National Weather Service. Despite these risks, "Human beings can go out in very extreme cold environments and do very well," Castellani said. People climb mountains, trek in the Arctic, and swim the English Channel, which has very low water temperatures. And people who expose themselves to cold frequently can adapt to the frigid temperatures, producing and retaining heat more effectively, Sawka said. F=Grader. http://www.livescien...eeze-death.html Kanskje ikke du fikk en hel nøyaktig svar, men her drøftes det rundt andre ting som kanskje er nyttig for deg. Har sett lit der før ja... men kunne noen gitt meg litt info uten å sende meg til en side jeg har vært på før? Gjerne besvare spørsmålet mitt etter de tingene jeg spør etter her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå