Gå til innhold

[Løst] Finner ikke spyprogram

Anbefalte innlegg

Hoi. Nesten litt småkleint problem, men for en god stund tilbake (og av diverse grunner jeg ikke gidder å gå inn på) innstallerte jeg et "spion"-program på egen PC. Problemet nå er at det er hundrevis av år siden jeg hadde interesse av å følge med på det og jeg finner det rett og slett ikke igjen, og jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har avinstallert det.

Jeg husker en del ting om programmet. Først og fremst at selv om det kjørte så viste det etter hva jeg husker ikke på task amanger. Det viste i alle fall ikke i taskbar, da jeg husker at jeg spesifikt satt den til å skjules fra taskbar. Jeg mener fast og bestemt at .exe-filen var på tre bokstaver, og jeg tror den inneholdt hvertfall én eller to S-er. Programmet gjorde som spionprogrammer flest, det logget keystrokes og tok print screen av hva som ble gjort én gang i minuttet så sant det ble registrert aktivitet på sida. I tillegg logget den besøkte sider. Jeg hadde ikke mer enn en trialutgave av programmet som var aktivt i.. kanskje ti dager. En uke? Etter dette sluttet programmet mer eller mindre å være funksjonelt. Tror forøvrig ikonet på taskbaren (når det fortsatt var der..) var rødt.

Så. Noen som har noen smarte idéer til hvordan jeg kan finne programmet og avinstallere det? Finner heller ikke noen mapper som ser "lumske" ut på Programfiler eller noe tilsvarende. Har også søkt på hele C: etter bilder som kanskje kunne vært screensene programmet tar, men jeg antar at de kanskje har en litt spesiell filtype elns, da jeg ikke fant noe.

Hjelp!

Edit: Når man åpnet .exe-filen ble man også møtt med forespørsel å oppgi et passord. Dette var på tre bokstaver fra default. Jeg mener virkelig å huske passordet var ssp, men jeg er litt usikker.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kjør en hurtigscan med MBAM og se om det finner noe.

Fant ut av hva programmet heter. System Survelliance Pro. Finner faen fortsatt ikke programmet noen steder, dog. Lastet ned en ny .exe av samme program og installeren gir meg beskjed om at "A previous installation of System Surveillance Pro has been detected." Fff. Skal prøve programmet ditt og se hva den finner.

Edit: Installeren pakker ut masse filer til system32. Og exe-fila het sspro.exe. Da tror jeg at jeg skal klare meg videre.. haha. Herregud. Takk for hjelp.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...