Thieves Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Skal til Mexico neste uke, og lurte på om man trenger å sende inn søknad for noe greier, ettersom jeg flyr over USA. Håper noen har noe peiling på dette, ettersom jeg plutselig vart litt nervøs for akkurat det. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Å fly over et land krever ikke visum, men skal du mellomlande? Isåfall kan det være behov for "noe". Enkelte land krever transittvisum for mellomlandinger, jeg kjenner ikke til om USA krever det. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Jeg flyr fra London direkte til Mexico. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 USA krever full pakke med ESTA, tur gjennom immigration, tollbehandling av all bagasje og ny innsjekking som noen er så dumme at de mellomlander der. Ingen land krever imidlertid visum om noen først får lov til å fly over. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Pass på at direktefly bare betyr at man ikke bytter flightnummer underveis, man kan imidlertid både mellomlande og skifte fly selv om det siste er sjelden. Å fly non-stop er noe helt annet. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Ja, okei, jeg flyr med et selskap som heter Bravofly. Flyr fra Gatwick direkte til Cancun. Da trenger jeg ikke søke om noe eller noe sånt? Takk for hjelp Lenke til kommentar
DCG Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Bravofly kjøper plasser av andre selskap så vidt jeg kan se. Spesielt United Airlines og Lufthansa. Jeg søkte opp noen turer fra Gatwick til Cancun hos Bravofly, ingen av disse er direkte. Alle krever mellomlanding i Newark (som er i USA). Edit: Også en god del flighter med mellomlanding i Dulles. Men det blir det samme, det er fremdeles USA Endret 19. september 2012 av DCG Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Men trenger man visum for å mellomlande da? Man holder seg jo innenfor de internasjonale grensene når man mellomlander... Edit: http://www.nordmann.no/Pass-Visum Alle reisende til USA må ha maskinlesbart pass og registrere seg for elektronisk innreisesøknad på ESTA minimum 72 timer før innreise. Fra september 2010 vil amerikanske myndigheter forlange 14 dollar for behandling av søknaden. Dette gjelder også for reiser til andre land med mellomlanding i USA. Man må ha tur/retur billett til USA, ellers må man søke om visum. For reise til USA med opphold mer en 3 mnd. må også visum søkes. Vil tro at det er best å søke om du er usikker, evt. ta kontakt med selskapet og høre om det mellomlander i USA Endret 19. september 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
DCG Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Men trenger man visum for å mellomlande da? Man holder seg jo innenfor de internasjonale grensene når man mellomlander... Jeg lurer litt på det samme, men problemet er muligens at man må til en annen terminal? Og dermed ut av sonen TS burde høre med flyselskapet sitt, de kan sikkert gi en godt svar Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 De fleste flightene har mellomlanding i USA ja, men det ser ut som om de også selger flighter med Thomsonfly som ikke mellomlander der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Men trenger man visum for å mellomlande da?Man holder seg jo innenfor de internasjonale grensene når man mellomlander... USA er ett av få land som ikke praktiserer "internasjonale soner" på flyplassene. Det er full pakke gjennom immigration og toll for alle reisende. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Ja, ser nå at det er Thomsonfly jeg skal fly med, og det står ikke noe om mellomlanding på biletten, så går ut i fra at det er direkte, og da trenger jeg ikke å søke om noe vel? Kunne jo hørt med selskapet for å være sikker kanskje. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Den er sikkert direkte, men om det er non-stop er et annet spørsmål. Det stor ofte ikke noe om mellomlandinger på billetten for direktefly. Direktefly betyr som sagt kun at flightnummer ikke endres. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Og vist det er det så må jeg søke om visum og slikt? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg regner med du vet når du skal dra og hvilket flight nummer. Da kan du se selv på Bravofly.com hvorvidt flyet skal mellomlandet eller ikke. Hittil har jeg bare funnet to-tre flighter som ikke mellomlander, alle med Virgin Airways. Og som nevnt tidligere i tråden, kontakt flyselskapet og spør de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå