Gå til innhold

Trenger man Visum for å fly over USA?

Thieves

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bravofly kjøper plasser av andre selskap så vidt jeg kan se. Spesielt United Airlines og Lufthansa.

Jeg søkte opp noen turer fra Gatwick til Cancun hos Bravofly, ingen av disse er direkte. Alle krever mellomlanding i Newark (som er i USA).

Edit: Også en god del flighter med mellomlanding i Dulles. Men det blir det samme, det er fremdeles USA

Endret av DCG
Lenke til kommentar

Men trenger man visum for å mellomlande da?

Man holder seg jo innenfor de internasjonale grensene når man mellomlander...

Edit:

http://www.nordmann.no/Pass-Visum

Alle reisende til USA må ha maskinlesbart pass og registrere seg for elektronisk innreisesøknad på ESTA minimum 72 timer før innreise. Fra september 2010 vil amerikanske myndigheter forlange 14 dollar for behandling av søknaden. Dette gjelder også for reiser til andre land med mellomlanding i USA. Man må ha tur/retur billett til USA, ellers må man søke om visum. For reise til USA med opphold mer en 3 mnd. må også visum søkes.

Vil tro at det er best å søke om du er usikker, evt. ta kontakt med selskapet og høre om det mellomlander i USA

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Men trenger man visum for å mellomlande da?

Man holder seg jo innenfor de internasjonale grensene når man mellomlander...

Jeg lurer litt på det samme, men problemet er muligens at man må til en annen terminal? Og dermed ut av sonen

TS burde høre med flyselskapet sitt, de kan sikkert gi en godt svar

Lenke til kommentar

Jeg regner med du vet når du skal dra og hvilket flight nummer. Da kan du se selv på Bravofly.com hvorvidt flyet skal mellomlandet eller ikke. Hittil har jeg bare funnet to-tre flighter som ikke mellomlander, alle med Virgin Airways.

Og som nevnt tidligere i tråden, kontakt flyselskapet og spør de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...