SimenAndre Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har tenkt å kjøpe meg bærbar og det virker ut som Fujitsu Siemens Amilo D8820 eller D8830 er en god maskin, men hvor er det billigst? Vet at på komplett får jeg D8830 for 13500kr. Denne har 256MB Ram, er ikke det litt i det minste laget? Hvor mye koster det å kjøpe 256MB Ram til? Hvilken brikke er det da som passer? Går det an å få komplett til å sette den inn? Er det vanskelig å gjøre selv? Det hadde vært fint om noen hadde giddet å nevne forskjellige steder jeg kunne kjøpt D8820 og 8830? Er det stor forskjell på 8820 og 8830? Hadde vært fint om noe hadde hjulpet meg. Er jo litt lurt å få nødvendig info før man kjøper Takk på forhånd Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har tenkt å kjøpe meg bærbar og det virker ut som Fujitsu Siemens Amilo D8820 eller D8830 er en god maskin, men hvor er det billigst? Den virker som en god maskin, men er det ikke. For det første bruker den P4 desktop prosessor som man bør styre unna pga. stort strømforbruk og høy varmeutvikling og for det andre støyer maskinen veldig. Fujitsu Siemens Amilo A7600 derimot er et mye bedre kjøp som jeg heller vil anbefale deg. Denne har 256MB Ram, er ikke det litt i det minste laget? Hvor mye koster det å kjøpe 256MB Ram til? Hvilken brikke er det da som passer? Går det an å få komplett til å sette den inn? Er det vanskelig å gjøre selv? Anbefaler at du heller kjøper 512MB ekstra minne hvis du har råd til det, og det er en enkel sak å installere det selv. TwinMOS DDR SO-DIMM PC2100 512 MB CL2,5 passer f.eks. glimrende. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 til snorreh: joda, a7600 er sikkert ei bra maskin men har elendig grafikk-kort... joda,d88X0 støyer,men ikke så veldig mye,vifta går bare når det trengs.vanlige p4-cpuer støyer mer og lager mer varme,men yter også MYE mer enn p4-mobile.batteritiden er litt over 2 timer, noe som ikke er så mye dårligere enn p4m. angående pentium m så er den et bedre kjøp med tanke på batterilevetid og støy,men den er dyrere! ecs green 551 på www.pcmax.no er et bra kjøp som ikke koster allverden... Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Takker så mye for svar snorreh. Er det noen andre grunner for at jeg bør styre vekk fra den maskinen? Bryr meg ikke noe om at den bruker mye strøm, bortsett fra at det er litt kjedelig at batteriene får da kort levetid. Hva slags løsninger har jeg til å få lengre enn 2 timer uten å koble den til veggen? Finnes det noe eksterne batterier eller noe annet jeg kan gjøre? Hva har egentlig høy varmeutvikling for meg å si? Annet en at prosessoren blir fortere slitt? Jeg bryr meg ikke at maskinen støyer egentlig. Men takker veldig for informasjon. Kan kanskje vurdere den maskinen A7600, og hvis du har noen tester ville det vært fint om jeg kunne sett på dem. Lenke til kommentar
chessguy Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Grafikkortet på A7600 egner seg dårlig til spill. Amilo D8830 er dyrere, men bedre. For dem som ikke spiller kan nok A7600 med AMD-prosessor være et gunstig valg. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har tenkt å kjøpe meg bærbar og det virker ut som Fujitsu Siemens Amilo D8820 eller D8830 er en god maskin, men hvor er det billigst? Den virker som en god maskin, men er det ikke. For det første bruker den P4 desktop prosessor som man bør styre unna pga. stort strømforbruk og høy varmeutvikling og for det andre støyer maskinen veldig. Fujitsu Siemens Amilo A7600 derimot er et mye bedre kjøp som jeg heller vil anbefale deg. 8830 kan vel väre en bra maskin selv om den bråker og og har kort batteritid? Passer sikkert perfekt for meg som bra drar maskinen frem og tilbake fra hjemme til jobb og alltid har kontakt i närheten. Den har jo mye bedre skjerm og skjermkort enn A760. Jeg ville helt klart gått for 8830. Om den blir for dyr så kan man jo gå for 8830 med 2.66 GHz Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Er det komplett som er billigst eller er det noen steder som er billigere? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hva skal du bruke pcen til SimenAndre? spilling?dropp a7600. kontor/internett/musikk?da er a7600 et bra valg. omtrent alle pcer med eller uten mobil-prosessor klarer godt over 2 timer uten strømforsyning. de uten mobil prosessor har ofte med et mye bedre batteri,noe som desverre gjør at de veier endel mer å da... Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Hovedsaklig vil maskinen brukes til å ta notater i timene med. Derfor lurer jeg på hva slags muligheter jeg har får å få lengre levetid. Går det an å kjøpe eksternt batteri eller noe slikt? Det er jo slik at jeg kan bruke den bærbare i de fleste eksamene, så hva slags muligheter har jeg da for å få lengre levetid? Men maskinen kommer også til å brukes til programmering, spilling, musikk, internett surfing og nedlastning. Og når kamerater kommer skal den være god nok til å spille de fleste spill siden da slipper han å drasse på stasjonær hver gang når vi skal "LAN'E". Bare kobler til tastatur, mus og skjerm. Kommer altså til å brukes endel til spilling, derfor er det viktig med godt skjermkort. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 ta en titt på Dell Inspiron 8600 f.eks... Den er nok bedre egnet i en forelesningssal Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Amilo d8820?? Til helvete med den!! Jeg fikk min Amilo d8820 i februar, 18000 kostet den... Jeg solgte den igjen 2 måneder senere for 11000. Til helvete med den! Den høres ut som et jet fly, og egner seg svært dårlig til skolearbeid. Den veier 3.8 kg, og har en elendig batterilevetid. Hvis du har 14500 kan jeg anbefale et lite, lett, lekkert og kraftig alternativ: Kjøp en Elitegroup Green 551! Du vil ikke merke noen ytelsesforkjell i forhold til Amiloen. Kanskje teoretisk, men det er alt... Jeg kjøpte min på Multicom.no Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Jeg vet at den er stor og tung. Det er noe som ikke bryr meg mye. Det med støyen tror jeg ikke blir noe problem selv om folk på eksamen blir litt sure om jeg kommer med en jetmotor av en maskin. Det som er litt ergelig er batteritiden, og det er det eneste som gjør at jeg er litt skeptisk. Men går det ikke an å gjøre noe som gjør at man får lengre enn 2 timer levetid? Lenke til kommentar
chessguy Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg vet at den er stor og tung. Det er noe som ikke bryr meg mye. Det med støyen tror jeg ikke blir noe problem selv om folk på eksamen blir litt sure om jeg kommer med en jetmotor av en maskin. Det som er litt ergelig er batteritiden, og det er det eneste som gjør at jeg er litt skeptisk. Men går det ikke an å gjøre noe som gjør at man får lengre enn 2 timer levetid? Da går man for en bærbar med Pentium M prosessor. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hva med en bærbar fra elitegroup som f.eks Green5511400 ??? Den har ca 4 timer batterilevetid, samt meget god ytelse på alle områder! -z00l- Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Hva med en bærbar fra elitegroup som f.eks Green5511400 ??? Den har ca 4 timer batterilevetid, samt meget god ytelse på alle områder! Takk for at du kommer med forslag. De er jo svakere enn 8830 i ytelse. Eneste som frister er batteritiden. Er det noen som kan svare meg på om det mulig å få kjøpe ett eller annet og da få lengre batteritid? Er det lett å bytte batterier? Ser noen bærbare har noe vi kaller Hyper Threading, har dette mye å si? Lenke til kommentar
chessguy Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hyper Threading vil ikke ha mye å si for valget ditt. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Så litt på "Dell - Inspiron 8600" Er det noen som vet om noen tester hvor denne maskinen er testet? Dropp det, så nettopp at det var her på barbara :oops: Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Sitat: Hva med en bærbar fra elitegroup som f.eks Green5511400 ??? Den har ca 4 timer batterilevetid, samt meget god ytelse på alle områder! Takk for at du kommer med forslag. De er jo svakere enn 8830 i ytelse. Eneste som frister er batteritiden. Er det noen som kan svare meg på om det mulig å få kjøpe ett eller annet og da få lengre batteritid? Er det lett å bytte batterier? Ser noen bærbare har noe vi kaller Hyper Threading, har dette mye å si? Denne ytelsesforskjellen du snakker om er teoretisk. Harddisken på 8830 er så treig at prosessoren aldri vil kunne vise hva den er god for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå