Gå til innhold

[Ny telefon] Smarttelefon til sports tracker (endomondo), spotify, facebook og surfing

Bjonski

Anbefalte innlegg

Min Samsung Galaxy S er veldig ustabil og jeg er på utkikk etter en telefon som kan erstatte denne.

Det jeg bruker telefonen til er sports tracker (endomondo), spotify, facebook og surfing.

Har sett litt på følgende telefoner:

Sony Xperia P

Sony Xperia Arco S

HTC One S

HTC One X

Nokia Lumia 920

Huawei Ascend P1

iPhone?

Samsung er uaktuelt da jeg føler at S3 er en skikkelig bom når det gjelder design.

Viktige punkter:

GPS - trenger en solid GPS for Endomondo. Opplever ofte at GPS på Galaxy S faller ut.

Batteritid - Er kjekt å kunne tracke og høre på musikk samtidig uten å gå tom for strøm.

Kjapp - Har vært plaget med Galaxy S, med stock rom var den veldig sluggish. Custom rom er bedre, men sliter fortsatt med loading.

Design - Stilrent og minimalistisk.

Er det andre alternativer jeg bør se på som er aktuelle? Kom gjerne med tips.

Pris: Ønsker jo selvfølgelig billigst mulig, men er det gode argumenter for en dyr modell så kom gjerne med forslag.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg på design av Samsung Galaxy S3.

iPhone 4s har et bra design, er superrask, god GPS men batteritiden er ikke noe man kan skryte av. Men jeg tror den holder for tracking og musikkhøring. Og nå som 5'ern kommer snart har den blitt litt billigere (4890 kr til 4290 kr). Pluss mange hundre tusen apper...

http://www.amobil.no/tester/ Her kan du lese om andre mobiler.

Lenke til kommentar

Min Samsung Galaxy S er veldig ustabil og jeg er på utkikk etter en telefon som kan erstatte denne.

Det jeg bruker telefonen til er sports tracker (endomondo), spotify, facebook og surfing.

Har sett litt på følgende telefoner:

Sony Xperia P

Sony Xperia Arco S

HTC One S

HTC One X

Nokia Lumia 920

Huawei Ascend P1

iPhone?

Samsung er uaktuelt da jeg føler at S3 er en skikkelig bom når det gjelder design.

Viktige punkter:

GPS - trenger en solid GPS for Endomondo. Opplever ofte at GPS på Galaxy S faller ut.

Batteritid - Er kjekt å kunne tracke og høre på musikk samtidig uten å gå tom for strøm.

Kjapp - Har vært plaget med Galaxy S, med stock rom var den veldig sluggish. Custom rom er bedre, men sliter fortsatt med loading.

Design - Stilrent og minimalistisk.

Er det andre alternativer jeg bør se på som er aktuelle? Kom gjerne med tips.

Pris: Ønsker jo selvfølgelig billigst mulig, men er det gode argumenter for en dyr modell så kom gjerne med forslag.

I dette tilfellet ville jeg ha gått for Sony XPERIA Acro S eller Nokia Lumia 920 i fra listen din. Men kan jo trygt anbefale denne her også som kommer ut snart.

Men hva er viktigst av design eller funksjonalitet?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Funksjonalitet er viktigere enn design, men jeg ønsker en presentabel telefon som ikke ser ut som en murstein eller som ligner på en iPhone klone alà Galaxy S. Denne kromkanten rundt telefonen ser ufattelig harry ut.

Og jeg holder meg helst unna Samsung.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Funksjonalitet er viktigere enn design, men jeg ønsker en presentabel telefon som ikke ser ut som en murstein eller som ligner på en iPhone klone alà Galaxy S. Denne kromkanten rundt telefonen ser ufattelig harry ut.

Og jeg holder meg helst unna Samsung.

Desverre så er det absolutt ingenting med Galaxy S III som ligner på en iPhone eller Galaxy S.

Jeg vil dog anbefale deg å holde og teste ut en Galaxy S III før du kaller den for en murstein. Den er faktisk utrolig god å holde i og den sklir heller ikke så lett ut av handa som Galaxy SII og Galaxy Note kan gjøre. Så jeg har ingen negative ting å si om designen eller kvaliteten på telefonen.

Noen vil sikkert si at plast er plast. Men hvem bryr seg så lenge plast er totalt overlegen glass og alluminium når det kommer til holdbarhet og knall og fall?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Desverre så er det absolutt ingenting med Galaxy S III som ligner på en iPhone eller Galaxy S.

Jeg vil dog anbefale deg å holde og teste ut en Galaxy S III før du kaller den for en murstein. Den er faktisk utrolig god å holde i og den sklir heller ikke så lett ut av handa som Galaxy SII og Galaxy Note kan gjøre. Så jeg har ingen negative ting å si om designen eller kvaliteten på telefonen.

Noen vil sikkert si at plast er plast. Men hvem bryr seg så lenge plast er totalt overlegen glass og alluminium når det kommer til holdbarhet og knall og fall?

Nå tror jeg du blander litt. Jeg har aldri sagt S3 ser ut som en murstein, jeg sa bare jeg ikke likte designet.

Mange andre telefoner ser ut som mursteiner bla. motorola.

Jeg er ute etter noe simpelt og stilrent alà Lumia 920 som jeg synes har flott design. Men er skeptisk til Windows Phone.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner at treg Android oppdatering er noe som irriterer meg mer og mer så siden ikke Nexus blir solgt så ville jeg kjøpt Nokiaen eller Iphone.

Så kan alle si at det er bare å gå Custom osvosv. Men hadde det ikke vært for at jeg hadde hatt Nexus så vet jeg ikke om jeg hadde hatt Android.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...