lurepers Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei, har seg slik at jeg har to annlegg der begge to er ganske middelsmådige. Jeg har planer om å spre musikken rundt i hele huset. Er det noe måte jeg kan koble begge høytalerne til pcen slik at jeg kan få enda høyere lyd? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Det er sikkert mulig det. Hvis du kjører stereo kan du kjøpe en 3,5mm minijak splitter. Lenke til kommentar
lurepers Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Det er sikkert mulig det. Hvis du kjører stereo kan du kjøpe en 3,5mm minijak splitter. Hmm, har søkt litt rundt men finner ikke den du snakker om. Burde ikke clas ohlson eller biltema ha noe slikt? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Her: http://www.clasohlson.com/no/Forgreningsledning/Pr321387000 og her http://www.cableworld.no/ipod-tilbehoer/kabler-til-ipod/itech-minijack-splitter-kabel-0,2-meter.asp Du må øve på Googlingen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Gøy med 2 stereoanlegg på samme signalkilde. Husker dette fra ungdomstida da vi var to stykker med hvert sitt stereoanlegg på samme rommet. Blei mye lyd med 2 sett anlegg da. Vi laga splitteren selv den gangen men prinsippet med splitter fungerer bra enda. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Må vel legge til at det ikke blir høyere lyd enn hva høyttalerene greier å produsere selv om man har flere av dem. Men man får mer lyd. Eneste måten å få høyere lyd er å ha en forsterker med mer watt, som gjør at de kan spille høyere. Men for mye watt så ryker også høyttalerene hvis de ikke er laget for det. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Der vil jeg si meg uenig. Har man et element som får en gitt mengde luft til å vibrere så vil dobling av elementets areal få dobbelt så mye luft til å vibrere som i sin tur vil øke lydtrykket. Mere lyd er vel det samme som høyere lyd i mitt hode i hvertfall. Lenke til kommentar
lurepers Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Greia er jo la oss si at rommet er rektangel. Så har vi en høytaler på en siden og den andre på andre siden. Med kun 1 høytaler ville lyden vært mindre på den siden vi ikke har høytaler, mens takket være to vil de være nogenlunde like. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Flere elementer betyr mer motstand, som igjen vil si at med samme watt blir mindre lyd. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Flere elementer betyr mer motstand, som igjen vil si at med samme watt blir mindre lyd. Men nå var det også en forsterker pr. sett høyttalere også da. DVS i dette tilfellet dobling av effekt og dobling av høyttalere. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Det er korrekt det. Drev på ett annet forum med en som skulle parallell koble høytallerene, og blinkset litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå