Gå til innhold

[Løst] Ny Gaming PC | Bygge selv | Maks 14k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler heller Fractal Design Define R4 som kabinett. Fint å bygge i, har støydempende egenskaper og har god kjøling. Det skal også følge med adaptere for 2,5"-disker så du får satt inn SSD-en din.

ASUS sine DirectCU-kort er fine og bråker lite. Siden du kjøper en skjerm med støtte for 3D-kan det kanskje være aktuelt med et GTX 670-kort hvis du kanskje vil kjøpe 3D-briller senere? GeForce GTX 670 gir omtrent samme ytelse som et HD7970. Du finnes forresten også ASUS HD7970 DirectCU, men dette er 50% tykkere (men det er ikke noe problem å få plass til et slikt uansett).

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Anbefaler heller Fractal Design Define R4 som kabinett. Fint å bygge i, har støydempende egenskaper og har god kjøling. Det skal også følge med adaptere for 2,5"-disker så du får satt inn SSD-en din.

ASUS sine DirectCU-kort er fine og bråker lite. Siden du kjøper en skjerm med støtte for 3D-kan det kanskje være aktuelt med et GTX 670-kort hvis du kanskje vil kjøpe 3D-briller senere? GeForce GTX 670 gir omtrent samme ytelse som et HD6970. Du finnes forresten også ASUS HD7970 DirectCU, men dette er 50% tykkere (men det er ikke noe problem å få plass til et slikt uansett).

gtx670 og hd6970 samme ytelse?

Endret av otl
Lenke til kommentar

Har akkurat bygd ny PC (for første gang) med R4-kabinettet og Samsung 830 SSD, og det fungerer veldig bra! :) Men sleng på en antistatisk lenke også for sikkerhets skyld!

edit:

Min konfigurasjon er slik:

SAPPHIRE RADEON HD7850 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK

SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY

GIGABYTE GA-Z77-D3H Z77 S-1155 ATX IVY

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 USB3 BLACK

CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (2X4GB)

Den kjører BF3 på ultra :) Vet ikke hvor mange fps, men aldri så lite at jeg har tenkt over det. Jeg ga snaut 7000,- for den... :)

Endret av stratosfære
Lenke til kommentar

Hva vil denne antistatiske ledningen hjelpe for? Oi, DVD rom må jeg ha! Noen som har tips?

Antistatisk armbånd. Hvis du er redd for at statisk strøm fra deg til komponentene vil skade dem, så kan du bruke en slik en. Jeg har aldri brukt slik under PC-bygging, men du kan godt bruke det hvis du er veldig redd for statiske utladninger.

Hvis du bare vil ha en DVD-rom er det ikke noe problem å bare ta det billigste. På MPX er Samsung SH-222BB billigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...