han solo Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Hei, trenger litt hjelp når det kommer til en skole oppgave jeg har i c++. Denne oppgaven går ut på at programmet skal lese inn antall dager i en måned, som ligger mellom <28-31> Der man skriver inn min temp, max temp og nedbør for hver dag i den måneden. På slutten skal programmet regne sammen gjennomsnittet av min og max temp og den totale nedbøren. Jeg sitter litt fast der programmet skal summere sammen alle verdiene slik at den kan finne gjennomsnittet av min og max temp og den totale nedbøren. #include &--#60;iostream&--#62;; using namespace std; int main() { int dager; int nedbor; int min_temp; int max_temp; float gjennomsnitt; do{ cout &--#60;&--#60; "skriv inn antall dager i mnd: "; cin &--#62;&--#62; dager; } while (dager &--#62; 28 || dager &--#60; 31); for (dager=1; dager&--#62;=28; dager++){ do{ cout &--#60;&--#60; "skriv inn dagens minste temperatur: "; cin &--#62;&--#62; min_temp; } while (min_temp &--#60;-70 || min_temp &--#62;70); do{ cout &--#60;&--#60; "skriv inn dagens maximale temperatur: "; cin &--#62;&--#62; max_temp; } while (max_temp &--#60;-70 || max_temp &--#62;70); do{ cout &--#60;&--#60; "skriv inn dagens nedbor: "; cin &--#62;&--#62; nedbor; } while (nedbor &--#60;0 || nedbor &--#62;200); } return 0; } Endret 19. september 2012 av han solo Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Er nok mer enn bare det du mangler. Du trenger en for-løkke til å gå igjennom hver enkelt dag... Type: 1) les inn hvor mange dager. 2) for-løkke som går i N antall dager og leser inn min-temp, max-temp, nedbør. på slutten så deler du på antall dager og får ut snittet, og skriver ut dette + totale nedbøren. Men igjen denne innleveringen hadde innleveringsfrist i går. Skippertak much? Det er jo mange fagassistent møter / øvingstimer man kan møte opp i for å få hjelp. Men hvis du ikke får den godkjent i første omgang, les nøye igjennom oblig beskrivelsen (http://www.ansatt.hi...ger/oblig_2.pdf) og sjekk at du faktisk har fullført alle krav (som f.eks at du ikke har brukt noen konstanter, eller kommentert noe av koden din...) Endret 22. september 2012 av Valkyrex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå