Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvorfor går ikke moped/scooter fortere enn 45?

turbo911

Anbefalte innlegg

Greit nok at du bør bla opp mer penger for å kunne kjøre noe som går raskere en 60 km/t (da lett-sykkel). Men du havner ikke bare i en helt annen prisklasse når det gjelder lappen, men en helt annen prisklasse når det gjelder sykkel i tillegg.

Synes 60 km/t burde vært lovlig. Har selv kjørt moped i to år nå, hvor begge de to årene har vært med trimmet moped. Har kommet opp i farlige situasjoner, men kan med hånden på hjertet si at ingen av de situasjonene har blitt forårsaket av meg. 60 km/t er en fin og helt passe fart.

Et stort problem med mopeder og fart er bremsene. Bremsene på dagens mopeder opplever jeg som veldig svake, også har du den lave vekten ved siden av. Full brems med forbremsen, og du tipper nesten over, pluss en latterlig lang stopplengde.

husk har du lett lappen, koster det mindre gå til mellomtung.

så er noe gevinster hente der, ikke minst all opplæring du får på lett lappen kan gi deg bedre muligheter når du skal ta bil lappen med hensyn til trafikal opplæring så dyrere en moped lappen ? ja for de som tenker kort kanskje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mopedlappen er rimelig dårlig deal for de fleste rent økonomisk.

På bygda er det nok mest å tjene på det, for i byene og i forstader, så klarer man seg som regel langt med litt hjelp av foreldre, kollektivtrafikk og sykkel i to år, før man kan skaffe seg bil-lappen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mopedlappen er rimelig dårlig deal for de fleste rent økonomisk.

På bygda er det nok mest å tjene på det, for i byene og i forstader, så klarer man seg som regel langt med litt hjelp av foreldre, kollektivtrafikk og sykkel i to år, før man kan skaffe seg bil-lappen.

Helt enig, når vi diskuterte tidligere glemte jeg jo helt at lett lappen kan man også ta ved 16 og at prisene ikke skiller noe særlig,skylder på det er søndag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...