VeloX Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Halloen. Jeg skal bygge et vannkjølingssystem for min P4 og har følgende deler: -Radiator -CPU-kjøler fra Swiftech (MCW462) -Vanntank (ca en liter) -Pumpe Trenger jeg i det heletatt vanntanken? Og dersom det lønner seg å bruke den hvor skal den plaseres i forhold til radiatoren? Med andre ord: Skal jeg ha vanntank -> pumpe -> CPU -> Radiator -> vanntank. Eller er det bedre å ha vanntank -> pumpe -> radiator -> CPU -> vanntank? Eller finnes det noen bedre forslag? --- VeloX Lenke til kommentar
Silence Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Du behøver ikke vanntanken, du kan ha et lukket system. Litt plagsomt å fylle/bleed'e noen ganger, men det tar mindre plass. Du skriver ikke hva slags pumpe, men dersom du vil ha vanntank bør du vurdere å sette pumpa oppi vanntanken. Pumpa må kunne brukes til dette derimot! (Eheim kan gjøre dette). For kaldest mulig vann bør du ha radiatoren mellom CPU'n og pumpa. Bare min mening, men jeg har funnet at vannet i alle fall er kaldere på denne måten - noe som jeg trenger :smile:. Et lite tap i vanntrykk, men med den korte loopen jeg har er det ikke noe jeg bryr meg om. Og..du bør ikke bruke BARE vann, kjøp f.eks 1 flaske Redline Watter Wetter fra Tekheads.co.uk. Det dreper alger og slikt som kan tette opp systemet over tid. Have fun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå