TuNsBeRg Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei igjen! Jeg hadde for ikke lenge siden en tråd om råd til valg av analogt kamera! Jeg fikk plutselig ett nærmest kastet i fanget av min bestefar! Det var ett gammelt ett som hadde tilhørt min oldefar, det er minst 45 år gammelt! Det heter HI-MATIC 9 og er ett Minolta kamera. Jeg har begynt å forstå kameraet, men jeg får ikke åpner lukkeren. Det er litt kjipt. Så det jeg lurer på, er om det er noen som har litt erfaring med analoge minolta kameraer, eller om dere vet om noen som kan hjelpe meg. Som driver med reparasjon e.l. Jeg har sendt mail til han som driver med det i Bergen Som sist, så sier jeg takk til svar Eneste bildet jeg hadde av det på dataen. hipsterinstaish.. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Om min antagelse over at du bor i Tønsberger riktig, så ville jeg lagt turen innom Preus fotomuseum. Jeg er ikke sikker, men jeg vil tro at det finnes en del kunskap om analoge kameraer der. Om de ikke kan hjelpe deg skal du ikke se bort fra at de vet om noen som kan hjelpe deg. Et spørsmål: Sitter fremtreksarmen fast ? Lenke til kommentar
TuNsBeRg Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Om min antagelse over at du bor i Tønsberger riktig, så ville jeg lagt turen innom Preus fotomuseum. Jeg er ikke sikker, men jeg vil tro at det finnes en del kunskap om analoge kameraer der. Om de ikke kan hjelpe deg skal du ikke se bort fra at de vet om noen som kan hjelpe deg. Et spørsmål: Sitter fremtreksarmen fast ? Takk til svar, haha, etternavnet mitt er Tunsberg, kommer fra Grimstad Fremtreksarmen, som jeg antar er ¨hendelen¨ eller ¨spaken¨ jeg kan dra rundt på høyre side av kameraet sitter ikke fast, den kan jeg dra bak en gang, for å så trykke ned. Da tar det kanskje ett minutt, mer eller mindre før jeg kan dra fremtreksarmen på nytt. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Du får opne opp bakluka for å se hva som skjer. Men om det er riktig som du sier at lukkeren er stuck, så blir du ikke noe serlig klokere. http://www.cameramanuals.org/minolta_pdf/minolta_hi-matic_9.pdf Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Det ser ut til at du ikke er alene om problemet. Her er noen bilder: http://www.google.no/search?q=minolta+hi+matic+9+repair&hl=no&client=opera&sa=X&rls=nb&channel=suggest&prmd=imvnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=FfZZUK-fL8busganmYHIBw&ved=0CFkQsAQ&biw=2560&bih=1313 Lenke til kommentar
TuNsBeRg Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Du får opne opp bakluka for å se hva som skjer. Men om det er riktig som du sier at lukkeren er stuck, så blir du ikke noe serlig klokere. http://www.cameraman..._hi-matic_9.pdf Kjempe link! Jeg tror kanskje at det er så enkelt som at jeg må bytte batteri! Krysser fingrene! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Gratulerar med flott kamera! Har du fått det til å fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå