Ekinorak Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Sitter her og prøver å dele noen relativt store filer med en kamerat i Oslo, vi har begge fiber, jeg har 50mbit opplastningshastighet og han har 50mbit nedlastningshatighet. Vi har prøvd forskjellige chatteprogram, skype fungerte best med ca 1,5 MB/s men teoretisk skal vi kunne klare 6,25 MB/s så var ikke særlig fornøyd med dette. Vi prøvde å opprette private torrents, da fikk vi 3,5 MB/s, men det irriterer meg at vi fortsatt ikke klarer ihvertfall 5-6 MB/s. Vi har begge ingen brannmur på hverken i pc eller router. Vi prøvde også å bruke samme port på bittorrent klienten, samt å åpne for denne porten. Noen som vet hva vi burde prøve? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 FTP antagelig? En av dere må da sette opp en FTP server (f.eks FileZilla). Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Dersom dere ikke gidder/har mulighet til å sette opp FTP server (som garantert er beste løsning), anbefaler jeg dere å prøve teamviewer. Begge kan kjøre teamviwer uten installasjon, og filoverføringen i teamviewer er noe av det bedre innen det segmentet (personlig påstand/erfaring) - bruker det ofte når jeg må sende filer som er litt større en epost til forskjellige "ukyndige" folk. Ber dem bare starte qs versjonen, de sier passordet på telefon til meg og vips, jeg kan legge filen rett på deres harddisk der hvor jeg måtte ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå