Gjest medlem-16183 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei. Vil jeg klare å installere en Siemens aquastop oppvaskmaskin? Den er nesten helt lik den som er der fra før av og er under benk. Gjensidige sa jeg kunne gjøre det selv Lenke til kommentar
tole Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Det pleier ikke å være ganske greit å fikse selv. Du har vel stoppkran under vasken slik at du slipper å ta hovedkranen. Avløpsslangen kan innholde ganske mye vann og det kan også stå vann i maskinen. Pleier å strupe inntaket av vann slik at den før tømt seg når jeg setter på et program. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Jeg klarte det selv, og aleine. Det var riktignok ikke noen maskin der fra før som skulle fjernes, og jeg måtte bore/sage hull i skroget til skapet under oppvaskkummen for å tre ledninger og slanger gjennom. Les bruksanvisningen, så går det greit å montere. Pass på at det er folie som beskytter mot damp under benkeplata, det følger ofte med noe selvklebende sølvpapirgreier. Mål ut høyden der den skal stå og finn ut hvilke bein du skal bruke og/eller hvor høyt de skal justeres. Legg slangene på en fornuftig måte med bøyer i riktig høyde i forhold til monteringsanvisningen, Fest slangene der det er ment de skal festes på riktig måte. Skru fast de skruene i framkant som er til vippesikring Edit dagen etter: Så jeg hadde skrevet skap under oppvaskmaskinen der jeg mente skapet under vasken, rettelse i feit skrift. Endret 20. september 2012 av Svinks Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 jeg tok ut den gamle akkurat og det var veldig lett. Er også ekstremt enkelt å installere også ser jeg. Så da blir det ny oppvaskmaskin på meg i kveld! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Tja, det er vel strengt talt ikke særlig vanskeligere enn å bytte lyspære, så det burde de fleste klare. Skru ut vanntilkoblingen, og så legge avløpsslangen der den andre går ut. I værste fall må du ha overgang, men da kan du enten kjøpe det, eller bestille rørlegger. Det er standarder, selv om visse gamle standarder avviker litt i spesielle tilfeller. Edit: Whoops, ser at du har fått det til. Glemte bare å oppdatere siden. Endret 19. september 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Tja, det er vel strengt talt ikke særlig vanskeligere enn å bytte lyspære, så det burde de fleste klare. Skru ut vanntilkoblingen, og så legge avløpsslangen der den andre går ut. I værste fall må du ha overgang, men da kan du enten kjøpe det, eller bestille rørlegger. Det er standarder, selv om visse gamle standarder avviker litt i spesielle tilfeller. Edit: Whoops, ser at du har fått det til. Glemte bare å oppdatere siden. Jeg har akkurat installert og det var veldig enkelt. Alt jeg trengte fulgte med og jeg fikk ingen problemer. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Gratulerer med ny oppvaskmaskin, det føles godt å få ting til selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå