Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer i forholdet. Skal jeg si at jeg elsker han?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min sliter mye for tiden følelsesmessig. Det hele startet for to uker siden, da jeg fannt ut at han hadde løyet for meg tidligere, noe jeg reagerte sterkt på og ble veldig lei meg. etter dette har han hatt store problemer med dårlig samvittighet. Vi hadde en alvorlig samtale etter noen dager, der han fortalte meg at han ikke følte han var god nok for meg, og ikke kunne gi meg det jeg ville ha i fremtiden. (det er selvfølgelig helt feil, for han er alt jeg vil ha) men han ville ikke høre på meg uansett hvor mye jeg fortalte han om hvor god han er. for det er han, virkelig.

han har slitt mye med seg selv nå, er helt på bunn. merker at han har sluttet å bry seg om alt, det sier han selv også. I helgen ble han i tilleg innkallt til militæret, noe som ikke gjorde saken bedre.. han reiser i januar og blir borte et år. jeg er villig til å vente på han, det har jeg sagt også. men han tror ikke det vil fungere. han sier nå at han begynner å føle seg sånn han var i slutten av forholdet med eksen sin, helt miserabel og apatisk. han vil ikke gå så langt igjen, og vil ikke kjempe så hardt som han gjorde da, for det ødela han psykisk. så han har sagt at han holder på å gi opp alt med meg. jeg har problemer med å forstå det, siden alt jeg vil er å jobbe gjennom det sammen med han, og hjelpe han opp igjen. jeg vet jeg hadde klart det, hadde han gitt meg en sjangs.

vi skal snakke ut i morgen. jeg sa for et par dager siden over melding at jeg ville han skulle tenke på en pause i forholdet(2 uker med 0 kontakt f.eks), isteden for å gjøre det slutt med en gang. for jeg tror det er et helt feil valg. det er ikke en muskel i kroppen som er enig i at det hadde hjulpet.. tror han trenger tid å tenke for seg selv, og få sett ting fra litt perspektiv. jeg syns han handler alt for raskt.

Jeg elsker han. jeg elsker han over alt, men vi har ikke sagt det til hverandre enda. det har forresten gått nesten et år, og vi er begge 22 år. jeg har vert redd for å si det lenge, for de ordene er noe av det helligste jeg har, og ville vente til det hadde gått lang tid, og jeg var 100% sikker. jeg har visst at jeg har elsket han siden mai, da var jeg sikker. men har lett etter det perfekte øyeblikk. jeg vet forresten at han ikke hadde sagt det til meg først, er bare sånn han er, forsiktig.

så spørsmålet er egentlig om jeg skal fortelle at jeg elsker han i morgen når jeg møter han? vil at han skal vite det uansett om det blir slutt eller ei, men vet ikke hvilken effekt det vil ha for han. han sier han er helt følelsesløs nå, men jeg håper på en pause der han får tenkt over alt alene.

Anonym poster: 16d8336d497521bc6acb503d6f5235bf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det han hadde løyet om?

Og ja, jeg synes absolutt du skal si det til ham når du virkelig mener det! Men du bør kanskje være forberedt på at han kanskje ikke sier det tilbake (ihvertfall ikke med en gang) da han er som du sier i en følelsesløs tilstand.

Har selv vært i den tilstanden og det er ikke lett og ikke vite helt hvor man selv står. Men å vite at noen elsker ham, kan nok være starten på en opptur. :)

Jeg er også sånn at jeg ikke sier "Elsker deg" før jeg virkelig mener det.

Endret av NoxRy
Lenke til kommentar

Hva var det han hadde løyet om?

Og ja, jeg synes absolutt du skal si det til ham når du virkelig mener det! Men du bør kanskje være forberedt på at han kanskje ikke sier det tilbake (ihvertfall ikke med en gang) da han er som du sier i en følelsesløs tilstand.

Har selv vært i den tilstanden og det er ikke lett og ikke vite helt hvor man selv står. Men å vite at noen elsker ham, kan nok være starten på en opptur. :)

Jeg er også sånn at jeg ikke sier "Elsker deg" før jeg virkelig mener det.

Tusen takk for svar.

det han hadde løyet om var at han sov med en annen jente når vi såvidt hadde begynt å holde på. jeg har spurt han tidligere om hva som hadde skjedd den kvelden, men han sa han gikk hjem alene. de sov kun sammen, ikke noe annet. det som plaget meg var kun at han hadde løyet for meg, ikke så mye at det faktisk skjedde.

Jeg har lyst til å si det til han, og er fullt forberedt på at han ikke kommer til å si det tilbake. jeg vil bare sette han ned og be han lytte til alt jeg har å si, så han ikke føler seg "tvunget" til å si noe. jeg vil forklare at jeg har elsket han lenge, gangene jeg nesten har fortalt han det, at det er veldig spesiellt for meg osv. vil gjøre alt jeg kan for at det ikke virker som noe jeg sier bare for jeg er desperat og redd for at han gjør det slutt. så håper jeg han går med på den pausen jeg foreslo for han, så han får tenkt på det alene, uten meg som konstant "maser" og er redd for å miste han. :pAnonym poster: 16d8336d497521bc6acb503d6f5235bf

Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskelig for å tro at han kan bli helt apatisk bare på grunn av det han hadde løyet om.

Jeg syns du skal gjøre det du sier her og sette deg ned med ham fortelle ham hvordan du føler osv, også kan du vell si at selv om han løy for deg den gangen, og du ble skuffet og lei deg da, men at det ikke spiller noen rolle nå (For det gjør det vell egentlig ikke?) Dette var lenge siden, og jeg vil tro han sa det han sa for å ikke miste deg. :)

Også hør med ham om det ikke er noe annet som egentlig plager ham.

Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskelig for å tro at han kan bli helt apatisk bare på grunn av det han hadde løyet om.

Jeg syns du skal gjøre det du sier her og sette deg ned med ham fortelle ham hvordan du føler osv, også kan du vell si at selv om han løy for deg den gangen, og du ble skuffet og lei deg da, men at det ikke spiller noen rolle nå (For det gjør det vell egentlig ikke?) Dette var lenge siden, og jeg vil tro han sa det han sa for å ikke miste deg. :)

Også hør med ham om det ikke er noe annet som egentlig plager ham.

det har jeg gjort i dag, satt med han og forklarte han alt, om hvor mye han betyr for meg og at jeg elsker han. det ble mye tårer og klemmer, og vi bestemte oss for en tenkepause hvor vi har 0 kontakt på 3 uker, så godt som det lar seg gjøre. så jeg får se hva som skjer.

han har gått gjennom mye i det siste. han så faren til bestekompissen få slag, og nesten ikke overleve, mens en venn av samme kompis døde samme dag. så han har måttet vert en støttespiller og trøstet han, samtidig som han har vert helt nede selv. det har rett og slett blitt for mye for han, og han har kjørt seg fast.. håper bare han finner ut at han vil gi forholdet et nytt forsøk etterhvert.. Anonym poster: 16d8336d497521bc6acb503d6f5235bf

Lenke til kommentar

Hvis han ikke vil inn i militæret, er det null problem å slippe unna. på innrykksdagen er det en del legetester en kan fake, mange som er blitt innkalt som ikke kommer gjennom dem.

han vil inn i militæret, det er noe han har hatt lyst til så lenge jeg har kjennt han. han er redd for at forholdet ikke vil holde når han reiser, så ville gjøre det slutt nå. samtidig føler det er dårlig gjort ovenfor meg å reise, så han føler seg ikke helt fri på en måte. men jeg vil han skal reise, og har prøvd å forklare det til han. klarer vi dette så klarer vi alt. Anonym poster: 16d8336d497521bc6acb503d6f5235bf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...