Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vært mye vekke fra jobb!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men tar det her!

I Februar begynte jeg i ny jobb, en jobb som jeg trives veldig i! Men jeg har vært veldig mye vekke siden jeg begynte, og jeg føler no at lederene er sure på meg, fikk tilbmld på at de kunne ikke stole på meg og de er begynt å ordne på listene mine! Dette går utover nattesøvnen min og går rundt med dårlig samvittighet og vond mage hele tiden!

Jeg har ikke vært vekke pga latskap, det begynte med at min far døde brått, ble da vekke i 3 uker, så fikk jeg akutt blindtarm betennelse, så fikk alle 3 barna vannkoppene rett etter der, gikk ikke mer en en 14 dagers tid så gikk samboeren min fra meg, det kom som et sjokk, og jeg ble sykemeldt i 14 dager, så var det ferie, og etter ferien, så knakk sønnen foten på skolen, og ble vekke der....

Har vært et veldig tøft halvår, jeg kjenner jeg er sliten, og dette med jobben sliter veldig på meg... Er redd de vil si meg opp! Kan de det, pga mye fravær?

Jobber som sykepleier i kommunen. Anonym poster: 23669f9b9a7672f8ab7f6a02dac8a84d Anonym poster: 23669f9b9a7672f8ab7f6a02dac8a84d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan ikke si deg opp med begrunnelse om at det er pga sykdom eller mye sykefravær.

Hvis du derimot har vært sykemeldt i over 12mnd så stiller det seg annerledes, men da har du også krav på oppfølging og ytelser fra NAV.

Det som derimot kan skje er at de finner en annen plausibel grunn for å si deg opp.

Lenke til kommentar

Er du fast ansatt må de nok komme opp med en bedre grunn enn mye fravær. Denne linken gir deg litt inntrykk av hva de kan gjøre og ikke. http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=1&FagKey=3&ArtKey=424

Er du derimot fortsatt i prøvetid kan de velge å ikke gi deg fast jobb videre.

Dog i din situasjon så har du alt å tjene på å være ærlig med sjefen din, de har ett inntrykk av deg som ikke du er tjent med at de har. Og hvis sjefen din ikke vet nøyaktig hvorfor du har vært så mye borte er det noe du bør fortelle ham om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...