Sidious Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei! Jeg har litt problemer med min nåværende skjerm (22"), og blir muligens nødt til å kjøpe en ny skjerm snart. Hva burde jeg ha i bakhodet da? Jeg har et GTX 560 ti-grafikkort, og spiller en god del. Jeg vil helst ikke ha en altfor stor skjerm da jeg er redd for at det kommer til å kreve altfor mye av maskinvaren min pga. høyere oppløsning. Jeg er på ingen måte interessert i å investere i ny hardware på årlig basis. Slik sett har det vært flott å ha en 22" da jeg har vært fornøyd med å spille i 1680*1050. Valget står vel i grunn mellom skjermer i 22"-24"-klassen. Hvordan er 23"? Er de behagelige? Jeg kunne muligens ha vurdert en 24", men burde jeg ikke spille i høyere oppløsning da for å unngå pikslete bilder og slikt? Det krever jo i sin tur mer av maskinvaren min, noe jeg ikke er så positivt innstilt til. Jeg kan ikke så mye om skjermer, men håper det er noen her inne som kan kaste litt lys over saken. Ser 1680*1050 helt for jævlig ut på en 23-24"-skjerm? Nå snakker jeg altså om oppløsninga jeg ville ha brukt i spillene, og ikke skrivebordsoppløsninga. Det er en helt annen sak. Håper på noen innspill her! Takk. -Tommy Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei Ville gått for 24" siden det er egentlig ingen vits å kjøpe noe mindre pr idag untatt om du har veldig begrenset med plass. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274 En god gaming skjerm med 120hz muligheter er en fin ting å ha. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640799#info Samme skjerm som jeg bruker idag. Utrolig fornøyd og et billigere alternativ til den over. For min del så er høydejustering et must da jeg får en mye bedre sittestilling og holdning når timene flyr forbi Det kommer helt an på hvilke spille du skal kjøre om du tenker på FPS drops. Så er nok detaljnivåinstillingen den du bør se mest på og ikke bare på oppløsningen Tror ikke du vil ha noen store problemer å gå ifra 1680 til 1920 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Skjermer vil alltid ha best bilde i native oppløsning. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Takk for svar. Mister man mange fps ved å gå fra 1680 til 1920? Spiller ganske krevende spill, og foretrekker jo at spillet ser bra ut. Trenger ikke nødvendigvis å bruke AA og slikt, men gjerne high details på alt annet. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 krever jo litt, men det er detaljer, gjerne AA og skygger som krever mest Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Du har bra nok skjermkort til å kjøre full HD (1920x1080), og high details i de aller fleste spill. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 29. september 2012 Forfatter Del Skrevet 29. september 2012 Hei igjen. Valget falt til slutt på en Dell Ultrasharp U2312HM. Så langt er jeg meget fornøyd. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Godt å høre. Gratulerer med ny skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå