djs86 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har nettopp installert Linux Red Hat 8.0 på min pc. Så var det det å sette opp nettet da. Har radionett (bredbånd), har skrevet inn riktig IP, maske, gate og DNS under install. TP kabel er i nettverkskortet. Under oppstart står det eth0 [OK] Men alikevell kommer jeg meg ikke på nett? Hva kan problemet være og hva bør jeg gjøre? (gjerne forklar grundig og uten de alt for innviklede faguttrykkene da jeg er rimelig fersk) Skriver jeg ifconfig eth0 står det korrekt IP, maske, gate og DNS. Nettvekskortet står som aktivt. Ved pingning av loopback-nettverket, bare for kontroll ping localhost får jeg også svar. Pinger min egen adresse, får svar. Men når jeg pinger ei maskin på bortsia av nettoppkoblinga mi så blir det Destination Host Unreachable Hva i allverden er galt? Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Du har for såvidt postet i riktig kategori, men jeg tror du bør ta en tur innom kategorien "Linux" med spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har du en link til leverandøren din? Må du selv manuelt sette ipadressen? Kan hende at du må sette opp en PPP(som bruker eth0) kobling til et endepukt til din leverandør. Lenke til kommentar
djs86 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Beklager jeg skal poste i rikitg forum. :oops:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1173524#1173524 Så bare slett denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå