Martx2112 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei! Som tråden sier, så leter jeg etter en stillegående PSU. Sist jeg kjøpte strømforsyning bråkte den noe sinnsykt... Så har dere noen forslag på en bra og stille PSU som er på rundt 750Watt? Har sett på disse selv: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745130 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600425 hvem av disse burde jeg evt velge? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Har Corsair sjølv og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Har en Seasonic X-760 som jeg ikke hører er der engang, litt dyr men. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 De 2 nevnt over er bra, det er sikkert den nye HX-serien til Corsair også. Har selv et par NZXT Hale 90, og de støyer heller ikke mye. CM Silent Pro er neppe verdt pengene (iallefall kjøpt på Komplett). Jeg ville sjekket priser på prisjakt.no på de andre. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hva er forskjellen på de forskjellige seriene(CX, TX, AX, HX, GS) til corsair? Lenke til kommentar
kasey Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Har en AX850, vifta kobles ut vis det trekkes under 250W(Eller var det 300?) fra strømkontakten, dette gjelder også AX750. Men på AX1200 går vifta konstant selv om den forsyner bare 20W. Har 2stk passive radiatorer og 2stk HD6950, hører så vidt at vifta starter(Headphones av), eller vis den gjør det da suser den maks i ca. 30sek, så er det stilt igjen. I en halvtime, time eller et kvarter. Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Hva er forskjellen på de forskjellige seriene(CX, TX, AX, HX, GS) til corsair? CX: gammel PSU-serie i budsjettklassen, lav effektivitet ikke modulær.TX: mellomklasen, ikke modulær, lav effektivitet. AX: toppkllassen med høy effektivitet og er helt modulære. HX: ny PSU-serie som kommer inn mellom TX og AX, semi-modulær og høy effektivitet. GS: ny PSU-serie som kommer inn mellom TX og HX antar jeg med høy effektivitet og er ikke modulær. Så rekkefølgen blir slik tror jeg: CX, TX, GS, HX og AX der CX er av lavest kvalitet og AX høyest. skal ikke si at det er slik Corsair mener det er men det er slik jeg ser det.' Men tilbake til saken, stillegående PSU: Corsair sin HX-serie er passiv til den blir lastet, denne videoen forteller vel det som kan fortelles om HX-serien: Endret 29. september 2012 av PingPangbv Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Hva er forskjellen på de forskjellige seriene(CX, TX, AX, HX, GS) til corsair? Effektiviteten og modulær vs. ikke-modulær, Alle AX PSU-er er f.eks. 80 plus gold sertifisert, som betyr at de har høy effektivitet og er av bra kvalitet. CX er derimot bare 80 plus standard. Grunnen til at PSU-en bråker mye er fordi den må jobbe mer. Da produserer den mer varme, og da må vifta gå fortere. Det er altså vifta som bråker. Det du trenger er en strømforsyning med høy kapasitet i forhold til hva maskinen din krever. Hva slags skjermkort og CPU har du? Er de overklokket? Hvor mange harddisker har du? Endret 29. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Oisann! takk for mange og gode svar! Har ikke bygd meg noen rigg enda, skal bygge i løpet av en måneds tid tenker jeg:) eneste jeg har kjøpt er hovedkortet, som jeg bare måtte kjøpe når det kom på salg på mpx for en ukes tid siden Asus P8Z77 V-pro:) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Ah, husker at den gikk veldig billig på MPX sitt timesalg, ja Hvor mye ser du for deg å bruke da? Sånn cirka i hvert fall. Er det snakk om 5-10k, eller kommer du til å bruke nærmere 20k? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 @noobsquad: Seasonic X-760 er det selvsagte valget om man tenker kvalitet. Corsair AX750 er også en Seasonic, bygd på samme plattform som X-serien til Seasonic. Jeg har bare PSU-er som er laget av Seasonic, enten rene Seasonic eller Corsair bygd av Seasonic. De støyer ikke særlig, den siste som bruker Seasonic sin billigste PSU, lurer faktisk folk om er slått på. Når det gjelder Corsair er faktisk den største forskjellen hvem som egentlig lager PSU-ene. Corsair lager ikke en eneste PSU selv, alle er bygd av andre leverandører - for det meste CTW, men også noen laget av Seasonic og en er også laget av en tredje aktør. Det betyr faktisk at kvaliteten innen en serie faktisk kan variere. Uansett hva budsjettet ditt blir, så ville jeg uansett ikke spart på PSU - en kvalitets-PSU den varer gjennom mange bygg. 750 - 760 watt vil også holde lenge, et moderne oppsett drar ikke så grasat mye. Skjermkort har blitt mer strømsnille de siste årene, samme gjelder CPU-er. Et oppsett med i7-3970X@4,3 og GeForce GTX 680 drar ca 370 Watt på load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå