NoviKaNa Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Kona og jeg ser oss om etter en ny bruktbil for tiden, og har sirklet oss inn på et par alternativer. Det er en sjanse for familieøkning ila de neste par årene, så vi er usikre på hvor mye det skal påvirke bilkjøpet. Alt 1: Saab 9-3 04-05-modell. Vi liker virkelig hvordan denne bilen kjører og ser ut, og kan nok få en som har gått mellom 80k og 120k til 95.000,- - 125.000. Denne kan dog være noe liten dersom man skal ha med seg barnevogn etc., så en utskiftning kan bli nødvendig om et par år. Alt 2: BMW 3-serie stasjonsvogn el. Mercedes C180 stasjonsvogn. Her er det nok snakk om 03-05-modell med noe høyere km (opp til 150k) til ca 150-160.000,-. Disse er også sporty biler og har bagasjerom til å akkommodere en familieøkning, slik at utskiftning ikke blir nødvendig med det første. Rent økonomisk har vi ca 50.000,- å legge ned kontant, mens resten må lånes. Vi ønsker ikke låne mer enn 100.000,- siden man da får krav om at bilen har kasko. Noen synspunkter på hva som er mest økonomisk/praktisk her? Alt 1 kan gjøre til at vi kan låne 50.000,- mindre, men kan skape behov om utskiftning etter et par år. Likevel er den lavere pris, så verditapet vil vel være mindre? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Ligg unna de bilene der. Jeg foreslår Toyota Avensis, men det gjelder å følge med for godbitene går fort unna! http://www.finn.no/f...nnkode=36692112 Endret 19. september 2012 av mobile999 1 Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Ugh, jeg har ikke 2 barn og en hund ennå Er klar over at de bilene ikke er de mest rasjonelle valgene, men akkurat nå er kjørekomfort, motor, skinninteriør og "stil" viktigere enn det som Avensis kan tilby. Så alternativene over er det jeg har surret med ned til, etter noen uker med titting Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Da velger du Saab 9-3 (pga.best sikkeret) og bytter bil om 2 år. Bilprovningens statistikk over underkjente biler rangerer Saab dårligst og BMW best av de tre. Endret 19. september 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Hm, hvor finner du dette? Finner det ikke på Bilprovningen.se. Vet du om andre likende statistikker? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Publikasjonen av statistikken er forsvunnet fra bilprovningens nettsider (ser ut som de har lagt om sidene). Resultatene er likevel tilgjengelig diverse steder på nettet f.eks. her: http://www.dinside.no/841010/fullstendig-tabell-5-aar-gamle-bruktbiler Bilers sikkerhet: http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen Andre statistikker: http://www.gebrauchtwagenreport.com Lenke til kommentar
Pollly Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Saab er konkurs, så du er passe dum hvis du kjøper den Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg ser at jeg glemte å skrive at Saab motorene har balanseaksler og balanseakselkjede som må byttes samtidig med registerkjedet etter vanligvis ganske mange kilometer. Dette koster selvfølgelig ekstra penger og er ikke akkurat billig. Det er mange som får seg en overraskelse her. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Er klar over at de bilene ikke er de mest rasjonelle valgene, men akkurat nå er kjørekomfort, motor, skinninteriør og "stil" viktigere enn det som Avensis kan tilby. Da dropper du de tyske dusinbilene, brenner bruktbilstatistikkene og kjøper deg en Alfa Romeo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå