Gå til innhold

iOS6 kommer i dag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del så har jeg gått gjennom alle beta-versjonene av iOS 6, og jeg måtte bruke iTunes for å oppdatere alle sammen.

Over-the-air-oppdateringene kom ikke opp hos meg ihvertfall, men det kan jo hende at jeg ikke har giddet å vente lenge nok. Kan godt være treghet i over-the-air-systemet for alt jeg veit.

Menmen, du skal ikke se bort i fra at du må bruke ledning fra beta til GM, mens fra 5 til 6 går over-the-air for massene.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke slik at Apple ikke har testet ut nye funksjoner i grensesnittet eller at de ikke får til å fornye, det er nok mer at de faktisk har fått til et touch-grensesnitt som fungerer strålende, og det er ingen som vil endre noe som virker for å tilfredsstille den bittelille prosentandelen som vil ha noe nytt bare fordi det er nytt.

Enig. Det er den harde kjerne som bytter fordi de kjeder seg. Resten vil helst ikke ha endringer på det som fungerer.

Isåfall hadde vel kun den harde kjerne byttet til iphone i utgangspunktet?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok ikke slik at Apple ikke har testet ut nye funksjoner i grensesnittet eller at de ikke får til å fornye, det er nok mer at de faktisk har fått til et touch-grensesnitt som fungerer strålende, og det er ingen som vil endre noe som virker for å tilfredsstille den bittelille prosentandelen som vil ha noe nytt bare fordi det er nytt.

Enig. Det er den harde kjerne som bytter fordi de kjeder seg. Resten vil helst ikke ha endringer på det som fungerer.

Isåfall hadde vel kun den harde kjerne byttet til iphone i utgangspunktet?

AtW

Jupp. :hmm:

Lenke til kommentar

Kjedelig oppdatering. Er for å være ærlig ganske lei av det simple og kjedelige utseendet til IOS. Hvor blir det av widgets? Android har hatt dette i flere år. Er på tide at Apple moderniserer grensesnittet, de har jo knapt endret noe siden 2007!

If it aint broken, dont fix it. Men de er innovative da, Apple altså. They changed everything, each year... yupp!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjedelig oppdatering. Er for å være ærlig ganske lei av det simple og kjedelige utseendet til IOS. Hvor blir det av widgets? Android har hatt dette i flere år. Er på tide at Apple moderniserer grensesnittet, de har jo knapt endret noe siden 2007!

Så er det vel kjedelig da, men vet du hva? Det fine med Apple er at du har muligheter og valg: Istedenfor å henge rundt her og syte over noe som er ment å gjøre telefonen din enda bedre, så kan du kjøpe deg en annen telefon, en som er mer tilpasset din smak. Så enkelt er det. Hos naboen kan du til og med skreddersy fargen slik at den blir identisk med kuløren i dorullkjernen, dersom du er interessert i den slags...

Og hvis du tror det er noe mer innovativt over hos naboen, så har vel HTC hatt sitt utseende siden 2009, Samsung siden 2009, og Nokia siden 2012. Nokia kan du nok forvente å se i sin nåværende form frem til 2020 eller deromkring...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke muligheter og valg?

Personlig har jeg allerede en Android telefon, nettopp fordi jeg liker operativsystemet bedre. Har dog også en iPod Touch og en iPad, så jeg kjenner godt til IOS.

Hvorfor "syter" jeg? Jo fordi jeg liker flere av Apples produkter, og kunne tenkt meg å kjøpe flere, men kjedelig grensesnitt er en av de få tingene som hindrer meg i det.

Synes det er irriterende at de ikke gjør mer på dette området, særlig når det er så lite som skal til. iPhone 5 var for min del også på mange måter et stort gjesp. Redd de "tar en Nokia" om de ikke tenker litt nytt snart.

Endret av LucarioX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke muligheter og valg?

Personlig har jeg allerede en Android telefon, nettopp fordi jeg liker operativsystemet bedre. Har dog også en iPod Touch og en iPad, så jeg kjenner godt til IOS.

Hvorfor "syter" jeg? Jo fordi jeg liker flere av Apples produkter, og kunne tenkt meg å kjøpe flere, men kjedelig grensesnitt en av de få tingene som hindrer meg i det.

Synes det er irriterende at de ikke gjør mer på dette området, særlig når det er så lite som skal til. iPhone 5 var for min del også på mange måter et stort gjesp. Redd de "tar en Nokia" om de ikke tenker litt nytt snart.

Hos Apple har du, som jeg påpekte i forrige innlegg, absolutt alle valg. Deriblant valget om å kjøpe noe annet dersom en ikke er fornøyd eller ikke liker Apple produkter. Og det ser jeg at du allerede har benyttet deg av. Noe som aldeles nydelig og bringer oss tilbake til det opprinnelige poenget: Du har allerede benyttet deg av de valg Apple gir deg.

Tror ellers det er viktig å skille mellom dere "superbrukere" og den gemene hop ettersom sistnevnte knapt aner noe om alle de mulighetene førstnevnte er så opptatt av å promotere. Har enda til gode å se en Android bruker som har noe annet enn standard oppsett på telefonen. Og tro du meg, det glorete helvete får ikke innpass her i gården. Aldri.

Tilhører også de som ikke trenger å se dagens værmelding hver gang jeg åpner telefonen. Mer enn 40 år her oppe i isødet har lært meg å ta på regntøy eller parkdress, avhengig av sesongen, før jeg forlater huset. Skulle jeg mot formodning ta feil, så er det bare å løsne litt på glidelåsen og så er temperaturen noenlunde passe... :-)

Lenke til kommentar

Hos Apple har du, som jeg påpekte i forrige innlegg, absolutt alle valg. Deriblant valget om å kjøpe noe annet dersom en ikke er fornøyd eller ikke liker Apple produkter. Og det ser jeg at du allerede har benyttet deg av. Noe som aldeles nydelig og bringer oss tilbake til det opprinnelige poenget: Du har allerede benyttet deg av de valg Apple gir deg.

Du tuller nå? Mener du virkelig at det er Apple som gir en mulighet til å velge mobiltelefon og/eller -OS?

Tror ellers det er viktig å skille mellom dere "superbrukere" og den gemene hop ettersom sistnevnte knapt aner noe om alle de mulighetene førstnevnte er så opptatt av å promotere. Har enda til gode å se en Android bruker som har noe annet enn standard oppsett på telefonen. Og tro du meg, det glorete helvete får ikke innpass her i gården. Aldri.

Har ennå til gode å se en Android-bruker som har standard oppsett på telefonen sin. Inkludert min snart 70 år gamle far. Verdt å merke seg at jeg ikke har blandet meg inn i verken hans valg av telefon eller hvordan denne er satt opp.

For min del virker det som om du sterkt undervurderer den "gemene hop". En trenger ikke være "superbruker" (som i og for seg er et skikkelig teit uttrykk) for gjøre telefonen sin litt personlig.

Tilhører også de som ikke trenger å se dagens værmelding hver gang jeg åpner telefonen. Mer enn 40 år her oppe i isødet har lært meg å ta på regntøy eller parkdress, avhengig av sesongen, før jeg forlater huset. Skulle jeg mot formodning ta feil, så er det bare å løsne litt på glidelåsen og så er temperaturen noenlunde passe... :-)

Jepp, for som alle vet, hver eneste Android-"superbruker" har en vær-widget på hjemmeskjermen sin, og kun det.

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Hos Apple har du, som jeg påpekte i forrige innlegg, absolutt alle valg. Deriblant valget om å kjøpe noe annet dersom en ikke er fornøyd eller ikke liker Apple produkter.

Hvilke produsenter er det som ikke lar deg bytte produkt? :huh: Dette har strengt tatt ingenting med apples fortreffelighet å gjøre, tror vi heller kan takke politikerne. :)

Og det ser jeg at du allerede har benyttet deg av. Noe som aldeles nydelig og bringer oss tilbake til det opprinnelige poenget: Du har allerede benyttet deg av de valg Apple gir deg.

Poenget er at Apple ikke kan si det samme som deg. En "vær fornøyd eller kjøp noe annet, vi bryr oss ikke"-holdning vil nesten være som en utmelding å regne. Er du så arrogant at du ikke engang gidder å lytte til brukerne dine, har du ingenting på et marked å gjøre - du kan ihvertfall ikke regne med å bli værende der.

Helt enig i at ikke alle vil ha behov for widgets, freshere design eller andre nyvinninger, men Apple kan ikke bare lene seg tilbake og være fornøyd med det de har. De er avhengig av å fornye seg for at folk skal gidde å kjøpe ny telefon eller nettbrett. I dag lever de godt på status og eksklusivitet ved produktene deres, men de er nødt til å ta forbehold om at ting kan endre seg. Blir de for selvgode på egen posisjon, risikerer de å bli forbikjørt slik Nokia ble. Ikke tror jeg nødvendigvis de vil vinne frem i alle rettsaker mot Samsung i fremtiden heller.

Endret av LucarioX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykeste oppkoket jeg har lest noen gang. Apple får æren for at det finnes andre telefoner. Når alle vet de helst hadde sett samtlige teknologiselskaper i verden 6 fot nedi jorda.

Tror ellers det er viktig å skille mellom dere "superbrukere" og den gemene hop ettersom sistnevnte knapt aner noe om alle de mulighetene førstnevnte er så opptatt av å promotere. Har enda til gode å se en Android bruker som har noe annet enn standard oppsett på telefonen. Og tro du meg, det glorete helvete får ikke innpass her i gården. Aldri. Tilhører også de som ikke trenger å se dagens værmelding hver gang jeg åpner telefonen. Mer enn 40 år her oppe i isødet har lært meg å ta på regntøy eller parkdress, avhengig av sesongen, før jeg forlater huset. Skulle jeg mot formodning ta feil, så er det bare å løsne litt på glidelåsen og så er temperaturen noenlunde passe... :-)

Tydelig tåler du ikke kritikk av ios. Det er bedre å bare innse at det LuxarioX sier er høyst reell kritikk fra det jeg vil si er en trofast "iBruker", han har flere produkter og ønsker gjerne flere. Han bare irriterer seg over Apples manglende evne til å fornye grensesnittet, og har jammen meg et poeng. ios menysystem fungerer sikkert bra, men er dørgende kjedelig og har null fleksibilitet overhodet. Ser du ikke det, så se for deg feks Windows uten startmeny og samtlige installerte programmer ligger og fyller opp hele skrivebordet, samtidig som du ikke kan legge dokumenter og diverse andre snarveier her i det hele tatt. Widgets brukes til langt mer enn værmelding og har egentlig uendelig mange muligheter til å gi live-oppdatering av alle slag til hjemmeskjermen.

Lenke til kommentar

Sykeste oppkoket jeg har lest noen gang. Apple får æren for at det finnes andre telefoner. Når alle vet de helst hadde sett samtlige teknologiselskaper i verden 6 fot nedi jorda.

Tror ellers det er viktig å skille mellom dere "superbrukere" og den gemene hop ettersom sistnevnte knapt aner noe om alle de mulighetene førstnevnte er så opptatt av å promotere. Har enda til gode å se en Android bruker som har noe annet enn standard oppsett på telefonen. Og tro du meg, det glorete helvete får ikke innpass her i gården. Aldri. Tilhører også de som ikke trenger å se dagens værmelding hver gang jeg åpner telefonen. Mer enn 40 år her oppe i isødet har lært meg å ta på regntøy eller parkdress, avhengig av sesongen, før jeg forlater huset. Skulle jeg mot formodning ta feil, så er det bare å løsne litt på glidelåsen og så er temperaturen noenlunde passe... :-)

Tydelig tåler du ikke kritikk av ios. Det er bedre å bare innse at det LuxarioX sier er høyst reell kritikk fra det jeg vil si er en trofast "iBruker", han har flere produkter og ønsker gjerne flere. Han bare irriterer seg over Apples manglende evne til å fornye grensesnittet, og har jammen meg et poeng. ios menysystem fungerer sikkert bra, men er dørgende kjedelig og har null fleksibilitet overhodet. Ser du ikke det, så se for deg feks Windows uten startmeny og samtlige installerte programmer ligger og fyller opp hele skrivebordet, samtidig som du ikke kan legge dokumenter og diverse andre snarveier her i det hele tatt. Widgets brukes til langt mer enn værmelding og har egentlig uendelig mange muligheter til å gi live-oppdatering av alle slag til hjemmeskjermen.

Bra svar. Se det jeg har skrevet her. Jeg er inne på noe av det samme som du skriver her.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...