Illus Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hei, Generelt spørsmål. Dersom jeg pga. plassproblemer ønsker å fjerne "boksen" med 3 usb-kontakter på fra hovedkortet ved rett å slett å lodde hele boksen av hovedkortet. Vil hovedkortet fungere som normalt etterpå ? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Uten at jeg tør å si noe sikkert, så tror jeg egentlig det så lenge noe ikke blir kortsluttet. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Ja.. så lenge det ikke ligger ett eller annet i "usb-tårnet" som bios spør og forventer svar fra Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg er ikke sikker på hva som er i veien for USB-portene dine. Men jeg ville kanskje heller brukt en Dremel for å modifisere kabinettet, enn å modifisere hovedkortet. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Skal skru sammen en vifteløs htpc der det ryktes at usb-portene (som står helt i ene hjørnet på hovedkortet) krasjer med montering av heatpipes i kabinettet. Har hverken kabinett eller hovedkort i hus så blir spennende å se. Er jeg heldig kan jeg modifisere kabinett/heatpipes.. ellers må jeg til med dremel'en eller loddebolten. Og da tenkte jeg at loddebolt var det snilleste av de to alternativene. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hvis det skulle vise seg å ikke fungere, så skal det jo i teorien bare være å lodde USB-modulen tilbake på hovedkortet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 ...så skal det jo i teorien bare være å... Er du ekspert i lodding, eller er du bare selvlært med fatterns 40 år gamle loddebolt, slik som jeg? Jeg ville ikke brukt ordet "bare" om lodding på hovedkort. Husk at det er mange baner på hovedkortet, og du kommer sannsynligvis til å feile. Jeg ville ikke våget, men har heller aldri prøvd. Lenke til kommentar
acornia Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Spør vel hva slags komponent det er. Regner med at USB 'boksen' er en smd komponent. Da kan det hende at den er loddet fast på undersiden som du ikke kommer til med loddebolten. Har jobbet med elektronikk og loddet til daglig, men er ikke komfortabel med å lodde på hovedkort. Hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør så ikke gjør det Biltema loddebolt og tinnsuger er ikke de rette verktøyene her.... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Spør vel hva slags komponent det er. Regner med at USB 'boksen' er en smd komponent. Da kan det hende at den er loddet fast på undersiden som du ikke kommer til med loddebolten. Har jobbet med elektronikk og loddet til daglig, men er ikke komfortabel med å lodde på hovedkort. Hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør så ikke gjør det Biltema loddebolt og tinnsuger er ikke de rette verktøyene her.... Kontaktene på hovedkort bruker nesten aldri å være smd da de veldig lett kan røskes rett av. Jeg ville ikke sjangset på å lodde av usb kontakten, kretskortet som er hovedkortet er bygget på er et flerlags kretskort så i værste fall kan du ende opp med å skade hovedkortet. Edit: Om du absolutt må ha den bort så burde du heller bruke en avbiter og først klippe bort plasten for så å forsiktig klippe pinnene. Endret 20. september 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå