RBW Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Undersøkelse viser hvor det foregår mest ulovlig nedlastning av musikk. Her bor piratverstingene Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Å kjøpe ting med ekte penger og gjøre ting lovlig er jo bare sååååååå teit! Laster aldri ned noe, jeg støtter artisten/spillprodusenten/filmutgiveren.. Det jeg kjøper liker jeg mest sannsynlig og vil ha mer av det. Laster for mange ned vil de ikke selge nok til slutt og da gå konk. 1 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Men dem vil jo ikke ha pengene mine.... Jeg får ikke lov til å kjøpe. 6 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Etter Argoniels og PoWas innlegg, kan vi bare lukke tråden. De mest brukte og mestsigende argumentene i denne debatten er allerede sagt. 6 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Er forlengst sluttet å laste ned musikk (torrent) og også sluttet å kjøpe CD-er. Det blir rett og slett for mye. Altfor lite tid til å høre på musikk, altfor full CD og DVD hylle, det flommer over enda jeg har gitt vekk en stabel av musikk jeg aldri hørte på og filmer jeg ikke ville se igjen. Kjøper en sjelden gang en konsert på BD og helt spesielle saker (sist Monty python DVD box) Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Å kjøpe ting med ekte penger og gjøre ting lovlig er jo bare sååååååå teit!Laster aldri ned noe, jeg støtter artisten/spillprodusenten/filmutgiveren.. Det jeg kjøper liker jeg mest sannsynlig og vil ha mer av det. Laster for mange ned vil de ikke selge nok til slutt og da gå konk. Jeg laster ned lovlig, bruker ekte penger til å betale artisten med, jeg liker det, og vil ha mer av det. Artisten får sitt, jeg får mitt, jeg ser ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Sensasjonstittel når undersøkelsen omhandler nedlastninger i det heila, heller enn bare "ulovlige" nedlastninger... Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Så flere laster ned mer der det er gode nett-linjer, sjokk. Og kan folk slutte å si at nedlasting er ulovlig? Jeg laster ned mailen min, jeg laster ned Opera.exe, jeg laster ned apper jeg har betalt for, jeg laster faktisk også ned nettsider med nettleseren min. Men jeg bør vel kanskje slutte med det også? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Ut i fra det kartet viser synes jeg ikke dette virker så gærnt, skjønner ikke hva dem klager for når det kunne vært så mye verre. Dessuten har jeg hørt fra flere at dem får enda mer lyst til å laste ned ulovlig når dem leser slikt. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Spørsmål: er denne undersøkelsen vektet mot lovligheten av nedlastning i de forskjellige landene? Lenke til kommentar
Woodster Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Hvorfor ha CD'er og DVD'er som tar opp rundt 8000 ganger så stor plass som å ha det digitalt? Hvorfor finnes det bare èn stor distributør av digital musikk, og den tilhører Apple? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg laster heller ned til noen stenger av internettilkoblingen enn å gi penger til apple pga. den latterlig dårlige itunes som jeg hater noe så sykt. Ikke det at jeg har lastet ned musikk på lange tider, da limewire forsvant sluttet jeg litt, det er for mye mas for min del å plukke ut de få sangene jeg vil ha fra hele albumer som man for må laste ned på torrents. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Laster for mange ned vil de ikke selge nok til slutt og da gå konk. Feil! Det er ikke noen direkte sammenheng mellom antall ulovlige nedlastinger og salg. De går konk om folk slutter å kjøpe, IKKE om folk laster ned. Selv laster jeg ned ulovlig samt bruker tusenvis på å kjøpe musikk, spill osv, og jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet. Det som teller for bransjen er de tusen jeg legger igjen, ikke de uendelig kronene jeg ikke bruker. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Dette må være et gammelt kart. Jeg kjenner ikke en eneste person som har lastet ned musikk etter at streaming-tjenestene for musikk ble vanlig. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Dette må være et gammelt kart. Jeg kjenner ikke en eneste person som har lastet ned musikk etter at streaming-tjenestene for musikk ble vanlig. Husk at denne bare måler nedlastninger generelt ved enden av visa, ikke piratkopiering. >.< Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg må bare spørre, vil denne registrere streams som nedlastinger? Fordi å streame er jo i praksis å laste ned og slette etter bruk. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg må bare spørre, vil denne registrere streams som nedlastinger? Fordi å streame er jo i praksis å laste ned og slette etter bruk. Fra artikkelen: Det er ikke bare ulovlig kopiering som blir overvåket. Musicmetric ser også på lisensierte plattformer som Spotify, Deezer, 7Digital og iTunes. Vil då tru at det inkluderer så mange kanaler, sannsynligvis inkludert streaming, at "pirat" i tittelen er tåpelig. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Vil då tru at det inkluderer så mange kanaler, sannsynligvis inkludert streaming, at "pirat" i tittelen er tåpelig. Takk, må ha oversett den biten, må nesten anta at det også gjelder bl.a. Youtube m.m. også da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå