Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klarer ikke å spise på grunn av alkohol.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg drukket litt for mye alkohol, har drukket meg full nesten daglig. Merket fort at jeg mistet apetitten på mat...Klarer ikke å spise store mengder selv om jeg er sulten.

Idag for eksempel. Våknet på formiddagen, fyllesjuk de-luxe og sulten som en ulv. Laget en stor tallerken med pølser, poteter og brunsaus. Tok bare noen få tugger så var jeg plutselig mett og begynte å føle meg uvel.

Dette er bare et eksempel, men slik har det vært de siste ukene. Har nesten ikke spist på flere dager, men er ikke sulten i det heletatt. Føler meg mett og har ikke lyst på mat rett og slett. Noen knekkebrød med kaviar og litt nudler har jeg fått i meg, men ikke mer enn det..

Flere ganger har jeg blitt så uvel etter matinntak at jeg har lagt meg i senga i fosterstilling. Har følt meg spyferdig hele tiden, men har ikke lyst til å spy.

Hva faen er det som skjer?

Anonym poster: a4eb6e2a55fd3ebfba21195178148a55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan tillegge at jeg føler meg helt utslitt også. På vei hjem fra Vinmonopolet idag klarte jeg nesten ikke å gå (nei, jeg var ikke full) og det er mindre enn en kilometer fra leiligheita mi.

Ville bare legge meg rett ned på bakken for å vile, men det kunne jeg jo ikke gjøre for da hadde folk sett meg. Den lille strekninga var den lengste gåturen i livet mitt, følte meg som en 100 år gammel mann som hadde gått like mange mil. Kom hjem og slengte meg rett ned på senga med klærne på og uten å lukke ytterdøra...

Har også kastet opp blod et par ganger, men ikke spesielt stora mengder.

Lenke til kommentar

Slutt å drikke?

Greier ikke. Føler en slags "tvang" til å dit, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det.

Idag satt jeg i ett par timer og spekulerte på om jeg skulle gå til polet eller ikke. Fant fram penn og papir og skreiv ei liste over fordeler og ulemper. Men 10 minutter før stengetid trasket jeg avgårde, bor nesten nabo med polet.

Ifølge lista jeg skrev så var det flere ulemper enn fordeler, men gikk dit alikevel...Så den lista kunne jeg egentlig ha gitt faen i å skrive. Sov ganske lenge idag og det skulle bli lettere å sovne inatt dersom jeg gikk på polet, fant jeg ut av.

Finner på dumme unnskyldninger for å drikke, og jeg vet at det er en ond sirkel.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du har utviklet ett ganske usunt forhold til alkohol. Har du vurdert å ta dette opp med din fastlege?

Ja, jeg har merket at jeg har et ganske usunt forhold til alkohol. Tok kontakt med legen første gangen jeg spydde blod. Det eneste hun sa var at jeg måtte skjerpe meg. "Du har hele livet framfor deg, tenk på det". Og bla bla bla...

Hva kan legen gjøre, egentlig?

Er i 20 års-alderen forresten, hankjønn.

Lenke til kommentar

Alkoholbruk i din skala høres ikke sunt ut, og mest sannsynlig kan det vel trekkes en konklusjon av at din manglende appetitt er pga alkoholbruk? Uten at jeg kan kverulere for at dette er korrekt. Prøv deg uten noen dager og så skal du se at alt kommer seg :) Synes forøvrig at det er skremmende at du ikke stoppet å drikke samme dag, om dette er et problem bør du oppsøke hjelp. :)

Med legehjelp? Hva tenker du på da? Mtp alkoholinntaket? Eller generelt helse problemet du opplever nå?

EDIT : Drikker du alene? Eller med andre?

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Alkoholbruk i din skala høres ikke sunt ut, og mest sannsynlig kan det vel trekkes en konklusjon av at din manglende appetitt er pga alkoholbruk? Uten at jeg kan kverulere for at dette er korrekt. Prøv deg uten noen dager og så skal du se at alt kommer seg :) Synes forøvrig at det er skremmende at du ikke stoppet å drikke samme dag, om dette er et problem bør du oppsøke hjelp. :)

Med legehjelp? Hva tenker du på da? Mtp alkoholinntaket? Eller generelt helse problemet du opplever nå?

EDIT : Drikker du alene? Eller med andre?

Tenker på at legen umulig kan være til stor hjelp. Hva mer kan de gjøre enn å prøve å snakke "vett" i meg?

Jeg drikker alene for det meste. I 9 av 10 tilfeller drikker jeg alene fremfor datan. Kompisen min sitter i fengsel, derfor drikker jeg alene. Anonym poster: a4eb6e2a55fd3ebfba21195178148a55

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...