TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hei Har i lengre tid vurdert en online backuptjeneste. Når jeg leste i hjemmepc nr 9 2012 ble crashplan kåret til best i test. Nå benytter jeg meg av Allway Sync, hvor jeg har kopien av bilder, word dokumenter på en ekstern harddisk. I hjemmepcs faktaboks under overføring står det: Filene kryperes på din pc før de sendes over 128 bit kryptert kanal. Jeg hadde tenkte å ta utgangspunkt i at de filene/mappene jeg skal ta online backup av, er de på den eksterne harddisken. Vil dette skape problem for min Allways Sync kopering av filer? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Nei, Crashplan leser filene dine på blokknivå og krypterer dei på blokknivå. Crashplan sin flow er noko ala dette opplasting av fil på 10MB: les ein 1MB blokk inn i minnet checksum blokken se om den kan dedupliseres, om ja, registrer i databasen og gå videre til neste blokk om den ikkje kan dedupliseres, komprimer blokken så krypter den, så last opp blokken også gå videre til neste blokk. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå